در حال بارگذاری ...
  • ثبت نهایی ۶۰ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس/ قراردادهای نوسازی بافت فرسوده از ۲۱۰ هزار واحد مسکونی عبور کرد

    سامانه خودنویس در وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای است که مدت ها شروع به کار کرده است و سامانه قراردادهای اجاره است که به صورت رایگان موجر و مستاجر می‌توانند قراردادهایی را بین هم تنظیم و شاهدان امضا کنند و اینکار بدون پرداخت هزینه است و این قراردادها در شوراهای حل اختلاف دارای اعتبار است و قابل استناد است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون اجرای واحدهای نهضت ملی مسکن از یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد عبور کرد که ۲۱۰ هزار واحد آن مربوط به نوسازی بافت فرسوده است ، گفت : در سامانه خودنویس ۶۰ هزار قرارداد اجاره ثبت نهایی شده و ۱۱۳ هزار مسکن مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل شد .

    مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت وگو با خبرنگاران به تشریح برخی از اقدامات وزارتخانه در تمامی حوزه‌های مسئولیت پرداخت .

    فعالیت سامانه خودنویس برای ثبت رایگان قراردادهای اجاره

    وزیر راه و شهرسازی گفت : سامانه خودنویس در وزارت راه و شهرسازی سامانه‌ای است که مدت ها شروع به کار کرده است و سامانه قراردادهای اجاره است که به صورت رایگان موجر و مستاجر می‌توانند قراردادهایی را بین هم تنظیم و شاهدان امضا کنند و اینکار بدون پرداخت هزینه است و این قراردادها در شوراهای حل اختلاف دارای اعتبار است و قابل استناد است .

    ثبت ۶۰ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس

    عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد : تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر در سامانه وارد شدند و قراردادهای ۶۰ هزار نفر در سامانه خودنویس ثبت نهایی شده و با ارایه کد رهگیری کاملا معتبر است .

    بذرپاش اظهار امیدواری کرد تا این سامانه بتواند در کاهش هزینه های مربوط به اجاره واحد های مسکونی اثر مطلوب داشته باشد .

    قراردادهای نوسازی در سامانه شرکت بازآفرینی شهری از ۲۱۰ واحد عبور کرد

    وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از گفتگوی خود در جمع خبرنگاران به موضوع بافت فرسوده اشاره کرد و گفت : قراردادهای ثبت شده در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ایران از ۲۱۰ هزار عبور کرده است و روزانه رشد فزاینده‌ای دارد و عملیات احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی ثبت شده در سامانه بازآفرینی شهری ایران به اتمام رسیده است .

    ۱۱۳ هزار واحد مسکونی مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل شد

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۲۴۰ هزار واحد باقیمده مسکن مهر از گذشته به دولت به ارث رسید ، از اتمام ۱۱۳ هزار واحد از این تعداد خبر داد و تاکید کرد : تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر با سرعت خوبی در حال انجام است و همکاران در  مجموعه وزارت راه و شهرسازی با وجود کمبود منابع ، کار را به شکل مناسب در دست پیگیری دارند .

    وی تصریح کرد : در تلاش هستیم تا آخر امسال عدد خوبی از این تعداد واحدهای باقیمانده مسکن مهر را به اتمام برسانیم و در سال آینده به افرادی که بیش از ۱۰ سال و بیشتر منتظر دریافت واحدهای مسکونی خود بودند واحدهای مسکونی مهر را تحویل بدهیم . در حوزه طرح جوانی جمعیت از مجلس خواستم که بار جدیدی را بر وزارتخانه تحمیل نکنند تا ما بتوانیم هم قانون جهش تولید مسکن و هم طرح جوانی جمعیت را به نحو شایسته به سرانجام برسانیم . چنانچه تکالیف جدیدی به وزارت راه و شهرسازی بار شود تامین زمین و تامین منابع کار را برای ما دشوار خواهد کرد .

    یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است

    عضو کابینه دولت سیزدهم گفت : هم اکنون ساخت مسکن از یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی عبور کرده است و با سرعت خوبی تامین زمین و عملیات ساخت در بخش های مختلف در جریان است و کمک های خوبی از سمت مجلس انجام شده است. بنابراین درخواست ما این است تا مجلس کمک کند ، تکالیفی را که در قانون برای ما ایجاد شده است بتوانیم انجام بدهیم .




    مطالب مرتبط

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از اختصاص زمین به نهضت ملی مسکن به میزان بیش از ۶ برابر مسکن مهر خبر داد و گفت : عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به ...

    |

    نظرات کاربران