در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان اندیمشک به مساحت ۲۲۰ هزار متر مربع

    با دستور مقام قضایی و با انجام ماموریت توسط همکاران در یگان حفاظت از اراضی و با همراهی دستگاه های قضایی و انتظامی به موجب اجرای حکم قضایی ، اقدام به خلع ید ، قلع و قمع و رفع تصرف شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اندیمشک از رفع تصرف اراضی دولتی به مساحت ۲۲۰ هزار متر مربع در این شهرستان خبر داد .

    امین فرهاد زاده با اشاره به اقدامات به عمل آمده در راستای پیشگیری و مبارزه با پدیده زمین خواری و فرهنگ سازی در این عرصه ، اظهار کرد : با پیگیری و تلاش‌های انجام پذیرفته چندین مورد رفع تصرف اراضی دولتی در شهر اندیمشک به مساحت بیش از ۲۲۰ هزار مترمربع انجام شد .

    وی افزود : با دستور مقام قضایی و با انجام ماموریت توسط همکاران در یگان حفاظت از اراضی و با همراهی دستگاه های قضایی و انتظامی به موجب اجرای حکم قضایی ، اقدام به خلع ید ، قلع و قمع و رفع تصرف شد .

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اندیمشک افزود : با اجرای دستور دادستان اندیمشک اراضی به مساحت ۲۲۰ هزار مترمربع واقع در نقاط حاشیه شهرستان رفع تصرف و نسبت به امحا آثار تصرف اقدام شد.

    وی با هشدار جدی درخصوص هرگونه تعرض و دست‌اندازی به اموال و اراضی دولتی بیان کرد : رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های این اداره قرار دارد و در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی با قاطعیت با زمین‌خواران برخورد می‌شود .

    فرهاد زاده با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی ، تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است ، گفت : مردم عزیز شهرستان اندیمشک پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا، از مراجع قانونی ذی‌صلاح استعلام بگیرند ، چرا که تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بناهای احداثی ، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند .

    وی به متعرضین به حقوق عمومی جامعه از جمله انفال توصیه کرد : قبل از انجام اقدامات غیرقانونی و ارتکاب جرم به عواقب آن بیاندیشند تا از تبعات تضییع حقوق بیت المال مصون بمانند در غیر این صورت بدون اغماض و مماشات با آنان برخورد می‌شود .




    مطالب مرتبط

    نیروهای یگان حفاظت در تمام استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    نظرات کاربران