در حال بارگذاری ...

شناسایی اراضی مستعد احداث مسکن حمایتی در اولویت باشد

تعامل همه دستگاه‌های ذیربط اعم از شهرداری ، بنیاد مسکن ، دستگاه‌های خدمات رسان و ... جهت محقق شدن برنامه دولت سیزدهم در حوزه مسکن نیاز است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای مسکن شهرستان بستان آباد گفت : مهمترین اولویت ساخت مسکن حمایتی ، شناسایی اراضی مستعد و مرغوب است .

سید احمد موسوی به‌همراه هیئت همراه در چهارمین سفر شهرستانی خود به بستان‌آباد رفت .

هدف از این سفر بررسی روند عملیات اجرایی پروژه‌های راه و شهرسازی در این شهرستان و بررسی مشکلات و موانع آنها بود .

در اولین بخش از این سفر جلسه شورای مسکن شهرستان در فرمانداری و با حضور فرماندار ، امام‌جمعه ، شهردار ، نمایندگان بنیاد مسکن ، بانک‌های عامل و سایر مدیران و کارشناسان مرتبط برگزار شد .

فرماندار شهرستان بستان‌آباد در این جلسه گفت : شهرستان بستان‌آباد با توجه به موقعیت شاهراهی خود از پتانسیل خوبی جهت ایجاد مسکن حمایتی برخوردار است و باید از این پتانسیل به‌نحو احسن بهره‌مند شویم .

علیرضا توری در ادامه عنوان کرد : در جلسات گذشته شورای مسکن شهرستان به‌خصوص جلسه استانی که اخیراً به میزبانی این شهرستان برگزار گردید تصمیمات خوبی جهت تسریع در روند پروژه‌ها اتخاذ شد ، اما مسئله مهم اجرایی شدن آن مصوبات است که همت مدیران ذیربط را می‌طلبد .

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه ضمن تأکید بر رسالت اداره کل راه و شهرسازی جهت تأمین مسکن حمایتی برای قشر محروم جامعه خاطرنشان کرد : تعامل همه دستگاه‌های ذیربط اعم از شهرداری ، بنیاد مسکن ، دستگاه‌های خدمات رسان و ... جهت محقق شدن برنامه دولت سیزدهم در حوزه مسکن نیاز است .

موسوی تصریح‌کرد : امروز یکی از اساسی‌ترین مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در این شهرستان تأمین اراضی است و همه دستگاه‌های مرتبط باید در سریع‌ترین زمان ممکن جهت شناسایی اراضی مستعد تلاش کنند .

وی همچنین در رابطه با احداث ساختمان مصلی شهر بستان‌آباد که از سوی امام‌ جمعه مطرح شد ، گفت : اداره کل در جهت تحقق احداث مصلی نیز تمام توان خود را به کار خواهد گرفت .

سرپرست راه و شهرسازی استان در پایان به کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با نهضت ملی مسکن تأکید کرد : جلسات اداری و شورای مسکن صرفاً برای هماهنگی امور و تصمیم گیری های مهم است و دستگاه‌ها برای انجام امور محوله نباید منتظر تشکیل این جلسات بوده و وظایف خود را در اسرع وقت و با دقت کامل انجام دهند .

در این جلسه مشکلات و موانع پروژه‌های شهرستان طرح و مقرر شد طی جلسه‌ای اختصاصی در اداره کل بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود .

شایان‌ذکر است پس از اتمام جلسه شورای مسکن شهرستان ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی به‌همراه فرماندار و شهردار بستان‌آباد و سایر مدیران و کارشناسان مرتبط از اراضی مستعد جهت احداث مسکن حمایتی و تخصیص به طرح جوانی جمعیت بازدید کرده و با حضور در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان مشکلات آنها را نیز بررسی کردند .




مطالب مرتبط

در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد چرا که اداره کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان است و نسبت به اجرای سریع پروژه‌ها و تحویل سریع و به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است .

|

در بیشتر شهرهای استان اراضی مناسبی برای الحاق به آن شهر شناسایی و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ این اراضی ، تامین زمین مسکن حمایتی در تعهد مطابق با تعهدات انجام می‌شود .

|

در ۲۱ شهرستان استان زمین موردنیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به متقاضیان موثر انجام شده است . در چهار شهر استان بیش از نیاز زمین تامین شده و در ۱۱ شهرستان با کمبود زمین برای جرای طرح نهضت مسکن مواجه هستیم .

|

وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم عزمی جدی برای کنترل و ساماندهی بازار مسکن و اجاره داشته است که مهمترین اقدام در سال ۱۴۰۰ ، تدوین طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره‌بها با همکاری مجلس شورای اسلامی بود . این طرح در روزهای اخیر بعد از رفت برگشت‌ها برای رفع اشکالات و ...

|

امروز خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در اداره کل و رفع موانع و مشکلات ، پروژه با سرعت خوبی در حال اجرا است و با بررسی و ارزیابی های صورت گرفته، پیشرفت اجرایی پروژه چشمگیر است اما باید همچنان به آن سرعت داد تا در کم ترین زمان ممکن متقاضیان بتوانند واحدهای مسکونی خود را تحویل ...

|

نظرات کاربران