در حال بارگذاری ...
  • برنامه جامع اقدام مشترک شهرستان شهرضا و اصفهان بررسی شدند

    ۲۵ محله شهرضا در بافت فرسوده مصوب واقع شده ، ۳ محله در بافت با پیشینه روستایی ، هفت محله در سکونتگاه های غیررسمی قرار دارند همچنین در حال حاضر هفت محله هدف دارای پروژه های اقدام مشترک مصوب هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بیست و ششمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان اصفهان ۳ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه طرح بازآفرینی (برنامه جامع اقدام مشترک) شهرضا و اصفهان ، طرح‌های فوق برای تایید و تصویب بررسی شدند .

    بیست و ششمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا برگزار شد .  

    در این نشست ۳ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه طرح بازآفرینی (برنامه جامع اقدام مشترک) توسط شهرداری های شهرضا و اصفهان ، طرح‌های فوق برای تایید و تصویب بررسی و با همفکری اعضا در رابطه با آن تصمیم گیری شد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد : در این جلسه به صورت ریزبینانه وضعیت بافت فرسوده و اقدامات به عمل آمده در راستای بازآفرینی شهری شهرضا و اصفهان مورد بررسی قرار گرفت . با توجه به گزارشاتی که ارائه شد شهرضا دارای ۳۶۵ هکتار بافت فرسوده و ۱۵۶ هکتار بافت تاریخی است همچنین مساحت حریم شهرضا ۲۰ هزار و ۴۸۰ هکتار و مساحت محدوده آن ۲ هزار و ۶۰۱ هکتار است .  

    قاری قرآن ادامه داد : ۲۵ محله شهرضا در بافت فرسوده مصوب واقع شده ، ۳ محله در بافت با پیشینه روستایی ، هفت محله در سکونتگاه های غیررسمی قرار دارند همچنین در حال حاضر هفت محله هدف دارای پروژه های اقدام مشترک مصوب هستند . دستور کار دوم این نشست ، ارائه طرح بازآفرینی (برنامه جامع اقدام مشترک) توسط شهرداری اصفهان بود که مورد بررسی قرار گرفت و پیرامون آن با در نظر گرفتن جوانب مختلف تصمیم گیری شد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص بخشی از اقدامات بعمل آمده در سکونتگاه های غیررسمی استان اصفهان اظهار کرد : برخی از این اقدامات می توان به بهسازی و روکش آسفالت معابر و تامین روشنایی محلات زینبیه ، دارک ، حصه شمالی و جنوبی و مشارکت در احداث ورزشگاه رستم در محله ارزنان اشاره کرد . در شهرضا احداث سالن ورزشی محله قشقایی ، تخصیص ۳۰۰ تن قیر برای آسفالت معابر بافت ناکارآمد ، تامین روشنایی ۳ محله از دیگر اقداماتی است که در سکونتگاه‌های غیررسمی انجام شده همچنین در خمینی‌شهر ، نجف‌آباد ، آران و بیدگل و سمیرم هم اقداماتی به این نحو انجام شده است . 




    مطالب مرتبط

    به لطف خدا پرداخت تخفیفات صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد ریال در ۳۹ شهر استان انجام شده است . تعریف پروژهای عمرانی نوسازی و ساماندهی بافت، از محل پرداخت تخفیف عوارض بافت فرسوده با مشارکت شهرداری ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال از دیگر ...

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : شهرداران در استان زنجان همت مضاعفی نسبت به موضوع بازآفرینی شهری داشته باشند و بسته ...

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    نظرات کاربران