در حال بارگذاری ...
  • برگزاری جلسه بررسی و رفع مشکلات مسکن در حوزه شهرستان دشتستان

    شهرستان دشتستان اولین شهرستانی است که در دولت سیزدهم ۲۴۲ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن را تکمیل و به متقاضیان تحویل نموده و پس از آن نیز پروژه‌های دیگری نیز با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در حال اجرا دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان از برگزاری جلسه بررسی ورفع مشکلات مسکن حوزه دشتستان (شهر برازجان) خبر داد .

    زهرا هوایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان در این جلسه که با حضور فرماندار دشتستان و سایر اعضا برگزار شد ، اظهار کرد : تلاش‌های همه روزه مجموعه راه و شهرسازی بر رفع مشکلات حوزه مسکن اقشار کم‌درآمد و فاقد مسکن بوده و در این خصوص زمین‌هایی نیز شناسایی و جهت الحاق به محدوده معرفی شده‌ است و در حال بررسی و تعیین تکلیف نهایی است . نگاه ویژه مجموعه فرمانداری و در رأس آن فرماندار دشتستان در بخش مسکن قابل تحسین بوده و تلاش این مجموعه باعث حل مشکلات مسکن این حوزه شده است که لازم است همه تلاشگران به‌ویژه از مجموعه همکاران خودم در اداره راه وشهرسازی شهرستان و استان که با برگزاری جلسات مکرر باعث رفع موانع و مشکلات موجود تقدیر کنم .

    وی بیان کرد : با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته به‌زودی شاهد تحولی بزرگ در بخش مسکن خواهیم بود . علی رغم مشکلات موجود در خصوص تأمین زمین شهرستان و با توجه به تأکیدات ویژه دولت بر تأمین مسکن افراد فاقد مسکن در تلاش هستیم بتوانیم هر چه سریع‌تر زمین مورد نیاز در دیگر شهرها را تأمین کنیم .

    احمد بنافی فرماندار شهرستان دشتستان گفت : با توجه به تعداد ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن و همچنین طرح جوانی جمعیت می‌بایست گام‌های موثرتری در خصوص شناسایی و تأمین زمین‌های مناسب برداشته شود .

    بنافی در خصوص تأمین زمین اظهار کرد : همه زمین‌های مورد نیاز در سطح شهرستان با همکاری راه و شهرسازی شهرستان شناسایی و قطعه بندی شده و جهت بررسی و تصمیم نهایی به اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال شدده‌است . دستگاه‌های مرتبط می‌بایست در پاسخ استعلامات اراضی تسریع نموده و با نگاه مثبت تصمیم گیری نمایند اگر در جایی موانعی وجود دارد جهت رفع آن با راه حل مناسب و به‌صورت قانونی اقدام نمایند .

    فرماندار دشتستان بیان داشت : شهرستان دشتستان اولین شهرستانی است که در دولت سیزدهم ۲۴۲ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن را تکمیل و به متقاضیان تحویل نموده و پس از آن نیز پروژه‌های دیگری نیز با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی در حال اجرا دارد .

    وی با بیان اینکه به‌زودی پروژه دیگری نیز تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد ، خاطرنشان کرد : این شهرستان از ۹ شهر تشکیل گردیده و در همه شهرها ثبت نامی نهضت ملی مسکن صورت گرفته و در تلاشیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن زمین‌های مورد نیاز را شناسایی کنیم و تحویل متقاضیان در سطح شهرستان دهیم .

    بنافی با حمایت از قشر ویژه دستگاه‌های حمایتی اشاره و بیان کرد : مجموعه راه و شهرسازی حسب دستور استاندار باید نسبت شناسایی اراضی مناسب و تخصیص قطعات به اقشار ویژه مددجویان دستگاه‌های حمایتی تحت پوشش این طرح اقدام تا این قشر نیز بتوانند از این مزایا بهره‌مند شوند .

    وی در پایان ضمن تقدیر و تشکراز زحمات مجموعه راه و شهرسازی استان و شهرستان گفت : تمام تلاشمان این است که بتوانیم با همکاری راه وشهرسازی و تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط شاهد تکمیل و تحویل پروژه‌های نیمه تمام و شروع پروژه‌های جدیدتر این طرح بزرگ ملی باشیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم با اعلام اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد نهضت ملی وارد مدار ساخت شد ، ایجاد ...

    |

    در هشت سال قبل از دولت سیزدهم دچار رکود شدید در حوزه مسکن بودیم و باید آنچه از قبل مانده بود نیز به اتمام می رسید، همچنین کارهای در دست اقدام باید آغاز می شد ، از طرفی رکود شدید اقتصادی و رشد منفی تورم نزدیک به ۶۰ درصد وجود داشت و شهید رئیسی در این شرایط دولت را تحویل گرفتند که ...

    |

    واگذاری زمین به خانواده‌هایی که مشمول این قانون شدند در سه مرحله در این استان انجام شد که استقبال مردم سیر افزایشی داشته است .

    |

    در این شهر ۳۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده که ۱۲ هزار واحد آن در قالب طرح‌های حمایتی دولت‌های پیشین بوده است ، البته تاکنون ۱۹ هزار واحد مسکونی را تأمین زمین کردیم و ۱۴ هزار واحد کلید خورده و با پیشرفت خوبی در حال ساخت است .

    |

    برنامه ابلاغی استان کرمان ۱۲۰ هزار و ۲۸۴ است که تا این لحظه ۲۲۰ هزار و ۱۰۱ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۵۵ هزار و ۵۶۸ نفر تایید نهایی شده‌اند و همچنین تعداد ۱۳ هزار و ۶۳۶ نفر به پروژه انتقال داده‌ شده‌اند .

    |

    نظرات کاربران