در حال بارگذاری ...
  • ۴۴۴ فقره رفع تصرف از اراضی ملی استان تهران از ابتدای سال جاری تاکنون

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از رفع ۴۴۴ فقره تصرف ظرف ده ماه سال جاری در استان خبر داد .

    سرهنگ سید مراد پیروندی آمار رفع تصرفات ده ماهه سال جاری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران را تشریح کرد .

    وی با اعلام ۴۴۴ فقره رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی ظرف ۱۰ ماه سال جاری گفت : از این میزان ۲۸۰ فقره اجرای حکم و دستور قضایی در ۶ شهرستان دماوند ، پردیس ، ری ، شمیرانات ، تهران و پاکدشت بوده و ۱۶۴ فقره هم رفع تصرف فوری در ده شهرستان انجام شده است .

    وی با اعلام این موضوع که بیشترین آمار رفع تصرفات مربوط به شهرستان دماوند با ۳۴۹ فقره بوده است ، گفت : پردیس ، شمیرانات و رباط کریم و اسلامشهر نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند .




    مطالب مرتبط

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    |

    موارد گزارش شده مربوط به شش شهر تهران ، دماوند ، پردیس ، رباط‌کریم ، ملارد و اسلام‌شهر بوده است .

    |

    با پیگیری‌های به عمل آمده از ابتدای سال جاری تا کنون هشت فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است .

    |

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    بر این اساس پیگیری‌های لازم انجام شد و حدود ۲۵ هزار متر مربع از اراضی دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ، واقع در شهر بهاران ، جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیانی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند) و خانوارهای دارای چهار ...

    |

    نظرات کاربران