در حال بارگذاری ...

اولین شهر هوشمند در استان گلستان ایجاد می‌شود

در حال حاضر طرح مطالعاتی شهرک مسکونی اینچه برون در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب و به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده‌ است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت : در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و توسعه شهری ، طرح مطالعاتی ایجاد شهر جدید اینچه برون به عنوان اولین شهر هوشمند استان مصوب شد .

مهدی ملک اظهار کرد : با توجه به وجود اراضی مرغوب کشاورزی در گلستان ، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با کمبود زمین روبه‌رو هستیم که این معضل با توافق با مالکان حقیقی و حقوقی و همچنین ایجاد شهرک‌ها و شهرهای جدید رفع خواهد شد . در حال حاضر طرح مطالعاتی شهرک مسکونی اینچه برون در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب و به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده‌ است .

ملک ادامه‌ داد : با تصویب این طرح ۴۰۰ هکتار زمین با قابلیت ساخت ۳۸ هزار واحد مسکونی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تأمین خواهد شد .

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه موقعیت مکانی و مطالعات این طرح توسط اداره کل منابع طبیعی انجام و مورد تایید واقع‌ شده ، گفت : برنامه ریزی‌های لازم برای هوشمندسازی شهر جدید اینچه برون انجام شده‌است .

وی همچنین تصریح‌ کرد : نیاز شهرهای امروز با دهه‌های گذشته متفاوت بوده و امروزه نیاز شهر هوشمند در استان محسوس است .




مطالب مرتبط

برنامه چهارساله استان گلستان برای این حوزه انعقاد ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد قرارداد بوده که تا کنون شش هزار و ۸۲۱ قرارداد ساخت مسکن خودمالک در بانک‌های عامل استان منعقد شد .

|

تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

|

در شهرستان آزادشهر یک پروژه ۷۲ واحدی گروه ساخت در حال احداث است که این پروژه در مراحل مختلف ساخت اعم از سفت کاری و نازک کاری بوده و برخی از واحدها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند .

|

تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

|

این زمین‌ها از محل ارضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های پیش بینی شده در مواد ۹.۱۰ و ۱۱ قانون جهش تولید مسکن تامین و سند مالکیت آن‌ها به نام سازمان ملی زمین و مسکن در آمده است .

|

نظرات کاربران