در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام ۶۶۴ متقاضی نهضت ملی مسکن روستایی در استان آذربایجان‌غربی

    اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود . در مرحله نخست در سطح استان ۱۵۱ روستا با پنج هزار قطعه و در شهرستان ارومیه ۱۵ روستا با ۴۴۳ قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعیین شده و برای متقاضیان واجد شرایط تخصیص انجام می‌گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن روستایی در استان ۶۶۴ نفر بوده و ساماندهی متقاضیان همزمان با ثبت نام در حال انجام است .

    سید محسن حمزه‌لو در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی که به ریاست استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد ، گفت : ۶۶۴ ثبت نامی در ۱۵۱ روستا نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کرده‌اند .

    وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام‌ متقاضیان مسکن روستایی در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در این استان امکان‌پذیر شده است ، اضافه کرد : متقاضیان حائز شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه به نشانی saman.mrud.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند . بر اساس سهمیه اعلامی ، تکلیف آذربایجان‌غربی از ساخت مسکن در روستاهای آذربایجان‌غربی احداث ۵۲ هزار واحد مسکونی است و اراضی مستعد واقع در حریم روستاها شناسایی شده است .

    حمزه‌لو با تاکید بر اینکه سیاست و اولویت دولت ، تولید مستمر و انبوه مسکن تبیین شده است و این طرح در آذربایجان‌غربی نیز با جدیت دنبال می‌شود ، گفت : اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود . در مرحله نخست در سطح استان ۱۵۱ روستا با پنج هزار قطعه و در شهرستان ارومیه ۱۵ روستا با ۴۴۳ قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعیین شده و برای متقاضیان واجد شرایط تخصیص انجام می‌گیرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان ، افزود : تعاونی‌های ۱۱ گانه شهر جدید گلمان فرصتی برای توسعه گلمان بوده و می‌توان از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای رفع مسائل تعاونی‌های مسکن بهره لازم را برد . در حال حاضر ۱۳ طرح مسکن در شهر جدید گلمان در حال اجراست که حدود ۵ هزار واحدها مسکونی در قالب این ۱۳ پروژه ساخته می‌شود.

    وی با اشاره به روند پرداخت تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: ۱۶ بانک عامل در پرداخت تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی مشارکت دارند . بنیاد مسکن نسبت به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان اهتمام ویژه داشته باشند و روند اجرای طرح را در مراحل مختلف کار گزارش کند.

    محمد صادق معتمدیان در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی اظهار کرد: باید گزارش کار روند آماده‌سازی و واگذاری اراضی به متقاضیان نهضت ملی مسکن در روستاهای استان هر ۱۵ روز یک‌بار اعلام شود تا اختلالی در روند اجرا به وجود نیاید . تامین اراضی و روند عملکرد راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در بحث مسکن روستایی بسیار عالی بوده و باید بنیاد مسکن نیز عملکرد ویژه‌ای برای ادامه روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها داشته باشد .

    وی تاکید کرد : اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در روستاها موجب مهاجرت معکوس شده و این امر با جدیت دنبال می‌شود و زمینه احداث مسکن روستایی را نیز افزایش می‌دهد . اطلاع رسانی دقیقی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها انجام گیرد تا ثبت نام‌ها افزایش یابد تا اراضی آماده واگذاری به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار شود .

    معتمدیان افزود : بنیاد مسکن با تبیین دقیق روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را تسهیل کنند و به مردم اطمینان خاطر دهند تا مشکلی در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی وجود نداشته باشد .

    وی در ادامه این جلسه با انتقاد از عملکرد بانک‌های خصوصی در استان ، گفت : بانک‌های خصوصی همکاری لازم را در خصوص اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی داشته باشند و در جلسات شورای تامین مسکن حضور مستمر داشته باشند . همکاری بانک‌های عامل خصوصی تابع قانون بوده و تخلف در این بخش جرایم قانونی را خواهد داشت زیرا باید به صورت یکپارچه عمل شود .

    معتمدیان افزود : بانک‌های عامل دولتی نیز روند رو به رشدی را در روند پرداخت تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن داشتند و این عملکرد جای تقدیر دارد . در مجموع در بخش طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی عملکرد خوبی صورت گرفته و تامین منابع مالی بیشتر نیز با جدیت دنبال می‌شود تا روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن با سرعت انجام گیرد .

    وی بیان کرد : نظارت بر اجرای سریع پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و مصوبات شورای تامین مسکن توسط راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با جدیت انجام گیرد و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوطه لازمه اجرای طرح است که باید جدی گرفته شود تا نتایج طرح ملموس باشد . بهره‌برداری از طرح‌های نهضت ملی مسکن در اولویت است تا زمینه خانه دار شدن آحاد مردم جامعه فراهم گردد و این امر با جدیت دنبال شود.




    مطالب مرتبط

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    در مرحله نخست اراضی مورد نیاز برای اجرای ۴۷۵ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تخصیص یافته است . تامین مسکن و اجرای طرح نهضت ملی در اولویت بوده و این روند با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    اتمام و تحویل طرح‌های بخش مسکن و ساختمان باید طبق برنامه زمانبندی انجام گیرد و توجه به سرعت و کیفیت اجرای طرح‌ها امری لازم و ضروری است .

    |

    نظرات کاربران