در حال بارگذاری ...
  • چالش‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در استان خوزستان بررسی شد

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با روسای ادارات شهرستانی مسائل و مشکلات و چالش‌های پیش روی طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در استان مطرح شده و راهکارهای اجرایی و پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفت .

    مسعود بیات منش ، مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان به همراه میثم آذرسا ، معاون مسکن و ساختمان در نشست مشترکی با روسای ادارات شهرستانی کلیه مسائل و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت را بررسی کرده و برای هر یک راهکار پیشنهاد اجرایی ارائه کردند .

    بیات منش در این جلسه با تاکید بر لزوم در اولویت قرار دادن این دو طرح در برنامه کاری روسای ادارات اظهار داشت : برنامه دولت سیزدهم تامین مسکن اقشار مختلف جامعه است در همین راستا برنامه‌ریزی بلند مدت راهکار مهم و مناسبی برای تامین مسکن در استان است .

    وی با اشاره به اهمیت شناسایی اراضی مناسب برای ساخت مسکن بر ضرورت مطالعات دقیق و جامع در این راستا تاکید و اظهار کرد : برای ساخت مسکن علاوه بر مطالعات کارشناسی شده و شناسایی اراضی مطلوب تامین زیرساخت و نیازسنجی بر اساس ساماندهی جمعیت نیز از اولویت برخوردار است .

    وی تعامل و همگرایی روسای ادارات را با مسئولان شهرستانی خواستار شد و افزود : برای پیشبرد اهداف و برنامه های طرح های تامین مسکن و تامین زیرساخت ها حتما با روسای دستگاه های خدمات رسان در شهرستان تعامل و همکاری لازم را داشته باشید .

    مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بر لزوم رصد مستمر و منظم پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها تاکید کرد و اظهار داشت : برای تامین زمین و همچنین انطباق تامین زمین با وضعیت آمایش سرزمینی بالاخص مباحث تامین آب و وضعیت ترافیک در شهرها می‌بایست دقت کافی انجام شود .

    بیات منش اضافه کرد : جانمایی فضای سبز در پروژه‌های نهضت ملی مسکن با توجه به عوامل مختلفی مانند موقعیت جغرافیایی کاربری زمین جمعیت ساکن در منطقه و سایر موارد می‌بایست انجام شود . همزمان با تکمیل واحدها احداث سرانه‌های عمومی اعم از سرانه آموزشی ، فرهنگی ، مذهبی و درمانی باید در این پروژه‌ها مورد توجه قرار گیرد .




    مطالب مرتبط

    یکی از مشکلات اساسی طرح بزرگ به عنوان یکی از اولویت‌های دولت تامین زمین بود که در سال گذشته توانستیم در حوزه شهری علاوه بر زمین‌های قبلی ، زمین مورد نیاز برای ۵۴ هزار واحد را در سطح استان تامین کنیم .

    |

    گزارشات اقدامات انجام شده در پروژه‌های ۱۶۸۰ واحدی جابجایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز ، پروژه ۲۰۰۰ واحدی مسکن مهر کارکنان نفت ، پروژه ۲۰۸۰ واحدی بنیاد مسکن ، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان که توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز ارائه شد .

    |

    اجرای طرح جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین جهت قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی مصوب شده تا از خانواده‌ها و جمعیت جوان به‌صورت ویژه حمایت شود .

    |

    با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال ، ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می شود .

    |

    در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    |

    نظرات کاربران