در حال بارگذاری ...

توانمندسازی ساکنین محلات هدف بازآفرینی شهری با تاکید بر سرمایه‌های اجتماعی

این دوره های آموزشی با اعتباری بالغ بر ۸۹۴ میلیون ریال برای آموزش مهارتی ساکنین برنامه ریزی شده است . اعتبار تخصیص یافته برای این دوره های مهارتی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی گلستان از برگزاری دوره های آموزش مهارتی در ۶ محله انجیراب - افسران - اوزینه - چناران - کوی عرفان و قلعه حسن گرگان به منظور توانمند سازی ساکنین محلات هدف طرح بازآفرینی شهری خبر داد .

مهدی ملک اظهار کرد : با هدف ارتقای توانمندسازی ساکنین  در محلات هدف تفاهم نامه ای بین اداره کل راه و شهرسازی به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری ایران با اداره کل فنی و حرفه ای استان منعقد شد . بر اساس این تفاهم نامه ، در شش محله انجیراب - افسران - اوزینه - چناران - کوی عرفان و قلعه حسن گرگان دوره های آموزش مهارتی برگزار شد .

ملک ادامه داد : این دوره های آموزشی با اعتباری بالغ بر ۸۹۴ میلیون ریال برای آموزش مهارتی ساکنین برنامه ریزی شده است . اعتبار تخصیص یافته برای این دوره های مهارتی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران است .

وی افزود : تاکنون ۸۸ نفر با عملکرد هشت هزار و ۷۵۰ نفر ساعت آموزشی مهارت های آموزشی لازم را کسب کرده اند که از این تعداد ۶۰ نفر زن و ۲۸ نفر نیز مرد است .

ملک در انتها اظهار کرد : گفتنی است که این دوره ها براساس نیاز سنجی آموزشی و سطح سواد منطقه ای جامعه هدف و با رویکرد توانمندسازی نیروی انسانی ساکنان محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیا ، بهسازی و نوسازی شهری از طریق آموزش های مهارتی و شغلی در حرفه های کاربردی و پرمخاطب مورد نیاز ساکنین در جهت ایجاد شغل پایدار و زندگی سالم برگزار شده است .

 




مطالب مرتبط

در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

|

این دوره ها براساس نیاز سنجی آموزشی و سطح سواد منطقه‌ای جامعه هدف ، ایجاد پویایی و نشاط در محلات ، کارآمدتر کردن پتاسیل های منطقه‌ای و توانمندسازی افراد و همچنین استفاده از فرصت های موجود برگزار شده است .

|

در راستای سیاست های شرکت بازآفرینی شهری ایران ، از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۲۹۷/۷ تن قیر رایگان برای آسفالت ۳۸ هزار ۹۹۵ متر مربع از محلات هدف بازآفرینی شهری رامیان تخصیص یافت .

|

طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان ، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد .

|

روند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری از ۲۸۸ هزار واحد عبور کرده است و این میزان از نوسازی می‌تواند در آینده با قوت بیشتری ادامه یابد. همچنین در کنار نوسازی واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۰۴ هزار واحد مسکونی از واحدهایی که نوسازی آنها آغاز شده به بهره‌برداری رسیده ...

|

نظرات کاربران