در حال بارگذاری ...
  • ثبت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متر عملیات حفاری ژئوتکنیک در پروژه‌های مسکن رباط کریم

    با توجه به اهمیت پروژه و لزوم تسریع در عملیات احداث پروژه ۵ هزار و ۵۰۰ واحدی رباط‌کریم ، این آزمایشگاه برای نخستین‌بار در پروژه‌های عمرانی با استقرار همزمان ۱۶ دستگاه حفاری همزمان کار حفر گمانه‌های ماشینی و دستی را به‌طور شبانه‌روزی در راه تحقق وعده ساخت مسکن توسط دولت سیزدهم آغاز کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران موفق شد با ثبت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ متر عملیات حفاری ژئوتکنیک در پروژه نهضت ملی مسکن رباط کریم نقش آفرینی موثری در ارتقاء کیفی این پروژه‌های عمرانی ملی در غرب استان تهران داشته باشد .

    ابوالفضل مسکنی معاون فنی اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران گفت : این آزمایشگاه در راستای اهداف دولت مردمی سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در تأمین مسکن با کیفیت به‌طور همزمان با ۲۵ انبوه‌ساز برای انجام مطالعات مکانیک خاک پروژه نهضت ملی مسکن رباط‌کریم قرارداد منعقد کرد و با استقرار آزمایشگاه مستقر ارائه خدمات خود را با سرعت و دقت آغاز کرد .

    مسکنی اضافه‌ کرد : با توجه به اهمیت پروژه و لزوم تسریع در عملیات احداث پروژه ۵ هزار و ۵۰۰ واحدی رباط‌کریم ، این آزمایشگاه برای نخستین‌بار در پروژه‌های عمرانی با استقرار همزمان ۱۶ دستگاه حفاری همزمان کار حفر گمانه‌های ماشینی و دستی را به‌طور شبانه‌روزی در راه تحقق وعده ساخت مسکن توسط دولت سیزدهم آغاز کرد .

    وی افزود : با همکاری اداره کل کاوش‌های صحرایی و همچنین آزمایشگاه ستاد برای ارائه خدمات آزمایشگاهی شامل نمونه‌گیری درجا ، مطالعات مربوط به خاک و ژئوتکنیک ، آزمایش‌های اس پی تی ، برش و تعیین درصد رطوبت خاک ، دانسیته در محل ، نمونه کلوخ و سایر آزمایش‌های دانه‌بندی را با دستگاه‌های خاص و منحصر به فرد مطابق با آخرین استانداردهای ملی و بین‌المللی با دقت و سرعت به‌ صورت شبانه روزی انجام داده و گزارش اولیه تکمیل و گزارش نهایی نیز تحویل کارفرما شده‌ است .

    معاون فنی اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران خاطرنشان کرد : در این پروژه بیش از ۱۸۵ گمانه شامل ۴۰ گمانه دستی به عمق ۱۲ متر و بیش از ۱۴۴ گمانه ماشینی به طول ۲۰ تا ۳۰ متر کار شده‌ است .

    مسکنی اضافه‌ کرد : کل حفاری دستی و ماشینی در ابر پروژه نهضت ملی مسکن رباط‌کریم بیش از ۴ هزار ۵۰۰ متر بوده که در محدوده زمانی حدود ۲ ماه انجام شده‌است که می‌توان از آن به‌عنوان یک رکورد جدید در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یاد کرد .




    مطالب مرتبط

    مدیریت انرژی و صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی امروزه به یکی از چالش‌های مهم در دنیا تبدیل شده و کشور ما هم از این قضیه مستثنی نیست و توصیه می‌شود که الگوی مناسب مصرف انرژی را در سراسر کشور رعایت کنیم .

    |

    طی برنامه‌ریزی امسال ۴۰ درصد خدمات را به حوزه وزارت راه و شهرسازی ، ۲۰ درصد به دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و ۴۰ درصد دیگر را باید به بخش خصوصی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم در ارتقا کیفی پروژه عمرانی در سراسر کشور نقش‌آفرین باشیم .

    |

    امسال ۳ نوع آزمایش جدید در بخش شیمی و دو نوع آزمایش جدید در بخش مقاومت مصالح برای ارائه خدمات مطلوب به کارفرمایان ، مهندسین مشاور و پیمانکاران راه‌اندازی خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با ثبت ۸ هزار آزمایش فنی و تخصص کنترل کیفیت ، پروژه ۵۸۴ واحدی ثمین نهضت ملی مسکن استان زنجان با حضور وزیر راه و شهرسازی به ...

    |

    نظرات کاربران