در حال بارگذاری ...
  • آغاز ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان تهران

    در راستای عمل به برنامه جهادی تولید مسکن در استان تهران در حال حاضر با احتساب شهرهای جدید و بنیاد مسکن ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکن ملی آغاز شده است اما تا کنون ۷۳ هزار متقاضی در استان تهران اقدام به افتتاح حساب کرده‌ اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از شروع ساخت ۹۰۵۱۴ واحد مسکن ملی در این استان خبر داد .

    حسین جنتی گفت : برنامه ابلاغی ساخت مسکن ملی به استان تهران ۴۹۷ هزار و ۷۶۵ واحد بوده است که شامل برنامه کاری اداره کل راه و شهرسازی استان ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای جدید پرند ، پردیس ، هشتگرد و ایوانکی است که از این میزان برنامه ابلاغ شده با توجه استقبال گسترده مردم تعداد ثبت نام‌ها بیش از یک میلیون نفر متقاضی اولیه بوده است اما از این میزان پس از بررسی‌ها و فرآیندهای قانونی ۱۷۰۴۶۰ متقاضی تایید نهایی شده اند .

    وی در ادامه افزود : در راستای عمل به برنامه جهادی تولید مسکن در استان تهران در حال حاضر با احتساب شهرهای جدید و بنیاد مسکن ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکن ملی آغاز شده است اما تاکنون ۷۳ هزار متقاضی در استان تهران اقدام به افتتاح حساب کرده‌ اند .

    لازم به ذکر است در حوزه تولید مسکن روستایی نیز برنامه ابلاغی ۷۲۰۰ واحد است که تا کنون بیش از ۳ هزار متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده و ۸۲۰ متقاضی موفق به اخذ تسهیلات شده اند .

    جنتی در پایان گفت : عدم افتتاح حساب یا واریز وجه در موعد مقرر و پس از اخطارهای دستگاه‌های سازنده مسکن سبب حذف متقاضی خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    مهمترین مشکل طرح نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد نبود زمین در شهر یاسوج و همکاری نامطلوب بانک‌ها در خصوص اجرای این طرح است .

    |

    این دولت با شجاعت و به صورت جهادی طرح‌های مسکن را پیش برده است و می‌دانستیم که در این مسیر انتقادهایی به دولت خواهد شد ، اما وعده رئیس جمهوری برای ساخت سالی یک میلیون مسکن بر اساس نیاز مردم بود .

    |

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های آینده کشور با توجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می‌کند .

    |

    نظرات کاربران