در حال بارگذاری ...

ابلاغ طرح تفصیلی ۳۵ شهر استان اصفهان

طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در حال حاضر ۳۵ طرح تفصیلی ابلاغ شده ، ۱۰ طرح تفصیلی در مرحله اتمام و ارائه به کمیسیون ماده ۵ جهت تصویب بوده و ۲۵ طرح در مرحله تهیه است .

علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است ، اظهار کرد : طرح‌های توسعه فرا شهری طرح‌هایی هستند که سیاست‌های توزیع جمعیت ، فعالیت و همچنین پهنه‌های عملکردی و کاربری اراضی را در سطوح ناحیه، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند .  

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان اصفهان با دارا بودن ۱۱۴ شهر از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است افزود : از مهم‌ترین طرح‌های فرا شهری استان می‌توان به طرح جامع منطقه‌ای اصفهان در دهه ۶۰ ، طرح‌های جامع نواحی مرکزی ، غرب ، شمال شرق و جنوب استان اصفهان در دهه ۷۰ و ۸۰ ، طرح مجموعه شهری و سند آمایش سرزمین استان در دهه ۹۰ اشاره کرد . 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد : طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .  

وی ادامه‌داد : طرح جامع شهرهای اصفهان ، مبارکه ، نایین و نطنز با رویکردهای نوین و بازآفرینی شهری در دست تهیه است همچنین با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ همه شهرهای استان از طرح جامع و تفصیلی مصوب برخوردار شوند ، ۱۰ طرح تفصیلی و یک طرح جامع شهری در مرحله تحویل مدارک و ابلاغ ، قرار دارند .  

قاری قرآن گفت : در حال حاضر ۳۵ طرح تفصیلی ابلاغ‌شده، ۱۰ طرح تفصیلی در مرحله اتمام و ارائه به کمیسیون ماده ۵ جهت تصویب بوده و ۲۵ طرح در مرحله تهیه است . 




مطالب مرتبط

برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

|

طرح تفصیلی ۱۰ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن در حال اجراست .

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

|

از میان شاخص‌های مدیریت زمین ، اخذ اسناد اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم و همچنین شناسایی منابع جدید به ترتیب با ۲۰۰ درصد و ۱۹۸ درصد تحقق جلوتر از اهداف تعیین شده بوده که نشان از برنامه ریزی و تلاش بی وقفه کارکنان این حوزه دارد . 

|

از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

|

نظرات کاربران