در حال بارگذاری ...

سکونت بیش از ۲۸ هزار نفر از جمعیت شهر ارومیه در محدوده بافت‌های تاریخی

مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه منجر می‌شود که ضوابط ساخت و ساز در جهت نوسازی مساکن موجود به‌نحوی تدوین گردد که بتواند انتظارات ساکنین را بر آورد کند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت : ۲۸ هزار و ۱۸۴ نفر از جمعیت شهر ارومیه در محدوده بافت تاریخی شهر ارومیه ساکن هستند .

سید محسن حمزه‌لو در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان‌غربی که به ریاست استاندار برگزار شد ، افزود : محدوده بافت تاریخی شهر ارومیه ۳۰۷ هکتار بوده و جمعیت ۲۸ هزار نفری در این محدوده ساکن هستند . بافت تاریخی شهر ارومیه شامل ۱۱ هزار و ۲۱۹ قطعه بوده و مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه در ۶ گام تهیه و در قالب ۲۴ محله تقسیم بندی شده بررسی و به تایید کارشناسی رسیده است .

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : ۴۷۶ قطعه زمین که در محدوده بافت‌های تاریخی شهر ارومیه قرار دارند ، واجد ارزش تاریخی هستند که ۴.۲ درصد قطعات موجود در محدوده بافت تاریخی شهر ارومیه را تشکیل می‌دهد .

حمزه‌لو بیان کرد : مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه منجر می‌شود که ضوابط ساخت و ساز در جهت نوسازی مساکن موجود به‌نحوی تدوین گردد که بتواند انتظارات ساکنین را بر آورد کند .

وی تأکید کرد : مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهر ارومیه با رویکردهای تأمین پایداری مساکن موجود و نوسازی آنها و تأمین خدمات مورد نیاز شهری و رونق گردشگری و اقتصادی و ارتقا کیفیت محیطی و ایجاد هویت شهری و فرهنگی انجام‌می‌شود .

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه‌ کرد : مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان‌غربی مورد تایید قرار گرفت .




مطالب مرتبط

نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی ، قرار دارد .

|

توسعه شهری و اجرای طرح‌های مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در شهرستان پیرانشهر از مسائل مورد توجه بوده که با جدیت دنبال می‌شود .

|

گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است .

|

با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

|

پروژه سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن از طرح های نهضت ملی مسکن در زمین ۸۰ هکتاری در دست اجراست و باید روند اجرایی این طرح تسریع یابد . طرح ۷۸۸ خودمالکی مسکن در شهر جدید گلمان نیز در دست اجراست که در حال حاضر ۴۴۰ واحد از این طرح به اتمام رسیده است .

|

نظرات کاربران