در حال بارگذاری ...
  • ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان تامین شد

    تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی اقدامی تاریخی و بزرگ برای مردم و  کشور است و استان‌ها نیز باید نسبت به اتصال متقاضیان به اراضی روستایی اهتمام داشته باشند.

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی تامین‌ یک میلیون زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان را اقدامی تاریخی دانست و گفت : طبق اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۵۰۰ هزار قطعه زمین تامین شده است .

    مهرداد بذرپاش در نشست تخصصی پایش عملکرد استان‌ها در نهضت ملی مسکن که در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی برگزار شد ، پس از بررسی گزارش‌های ارائه شده در خصوص میزان پیشرفت پروژه ‌ها وطرح‌های استان‌ها در حوزه راه و مسکن و مسائل و چالش‌های پیش رو ، ضمن تشکر از زحمات و اقدامات انجام شده در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها گفت : طی ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۲ در حوزه آماده سازی زمین اقدامات خوبی انجام شده است .

    بذرپاش با بیان اینکه در حوزه روستایی هدف گذاری شد تا سال آینده یک میلیون قطعه زمین روستایی تامین شود ، افزود : طبق اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا کنون ۵۰۰ هزار قطعه زمین تامین شده است.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد : تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی اقدامی تاریخی و بزرگ برای مردم و  کشور است و استان‌ها نیز باید نسبت به اتصال متقاضیان به اراضی روستایی اهتمام داشته باشند.

    وی در ادامه بر تسریع مراحل اجرایی به دور از بوروکراسی‌های اداری تاکید کرد .

    مولدسازی موضوع دیگری بود که از سوی بذرپاش در پروژه‌های استانی مورد تاکید قرار گرفت تا از طریق آن بتوان در تامین منابع مورد نیاز طرح‌های عمرانی کمک گرفت .

    در ادامه این نشست ، آخرین وضعیت تامین زمین و کسری زمین ، آخرین وضعیت اجرای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن و آخرین وضعیت الحاق اراضی شهری ، پیشرفت شهرک‌ سازی‌ها ، سکونتگاه‌های ساحلی و صنعت شهرها بررسی شد .

    همچنین آخرین وضعیت واگذاری ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی ، اقدامات انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری و اجرای طرح کلید به زمین در بافت فرسوده ، آخرین وضعیت اتمام و بهره‌برداری از مساکن مهر باقیمانده، آخرین وضعیت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تامین مالی در طرح نهضت ملی مسکن مورد ارزیابی قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

    |

    سامانه خودنویس سامانه‌ای است که با هدف رایگان کردن قرارداد اجاره بین موجر و مستاجر راه اندازی شده است و از سال آینده خرید و فروش ملک را در این سامانه انجام خواهیم داد .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    نظرات کاربران