در حال بارگذاری ...
  • ضرورت نظارت عالی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن از طریق بازدیدهای مستمر استانی

    هر چند سرعت اجرای پروژه‌ها یک ضرورت است اما لازم است در نظر داشته باشیم که کیفیت نباید فدای سرعت در اجرا شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن بر ضرورت نظارت عالی مدیران استانی بر پروژه‌های آماده‌سازی و ساخت در استان‌های کشور تاکید کرد .

    فردین شاکری عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن در کارگاه تخصصی پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری سازمان ملی زمین و مسکن بر ضرورت نظارت عالی مدیران استانی بر پروژه‌های آماده‌سازی و ساخت در استان‌های کشور تاکید کرد و گفت : همانطور که از نام طرح نهضت ملی مسکن بر می‌آید ، اجرای پروژه‌های این طرح باید به صورت جهادی و با همت مضاعف مدیران انجام شود .

    وی افزود : هر چند سرعت اجرای پروژه‌ها یک ضرورت است اما لازم است در نظر داشته باشیم که کیفیت نباید فدای سرعت در اجرا شود .

    شاکری اظهار کرد : بازدیدهای مدیران از پروژه‌ها باید کیفی ، مستمر و دقیق باشد و استانداردهای نظام مهندسی باید در این پروژه‌ها لحاظ شود .

    وی  همچنین بر لزوم کنترل هزینه‌ها در اجرای پروژه‌ها تاکید کرد .

    گفتنی است این کارگاه آموزشی در حاشیه نشست تخصصی پایش عملکرد استان‌ها در نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    یکی از وظایف اصلی سازمان ملی زمین و مسکن مدیریت زمین برای ساخت مسکن در کشور به نمایندگی از دولت است و انتقال سند این اراضی هم در همین راستا و در جهت تامین مسکن برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است .

    |

    دولت در بحث تسهیلات پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و در مورد زیرساخت هم تا حد امکان به مردم کمک می‌کنیم تا پروژه هر چه سریع‌تر به ثمر برسد .

    |

    در بحث زمین مربوط به نهضت ملی مسکن که بر عهده ما گذاشته شده ، تا الان بیش از ۴۰ هزار هکتار به محدوده شهرها الحاق شده و ما توانسته‌ایم از توسعه افقی شهرها در اراضی دولتی استفاده و زمین‌هایی را فراهم کنیم برای اینکه این طرح در اراضی دولتی شکل بگیرد .

    |

    ۸۵ متقاضی که قرارداد واگذاری را دریافت کردند ، باید از زمان دریافت قرارداد واگذاری ، ظرف مدت زمانی ۳ ماه ، پروانه ساختمانی را دریافت و به اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان تحویل دهند .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    نظرات کاربران