در حال بارگذاری ...
  • صدور پروانه نوسازی برای ۶۰ هزار واحد مسکونی از ابتدای سال تاکنون

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : از ابتدای سال تا کنون برای ۶۰ هزار واحد مسکونی پروانه نوسازی صادر شده و تا پایان سال ، آمار ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده کشور به رقم  ۲۴۰ هزار واحد مسکن خواهد رسید .

    محمد آئینی در حاشیه نشست تخصصی "پایش عملکرد استان‌ها در نهضت ملی مسکن" و در کارگاه آموزشی با موضوع " بازآفرینی شهری" با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برای قریب به ۶۰ هزار واحد مسکونی پروانه نوسازی صادر شده است ، به طوری که در آستانه رکوردزنی این آمار در تاریخ نوسازی مسکن هستیم ، بیان کرد : از ابتدای شروع نهضت ملی مسکن در کشور تا روز دهم بهمن ماه سال جاری ، ۲۱۶ هزار و ۱۱۲ واحد پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده توسط شهرداری‌ها صادر شده است .

    آئینی با بیان اینکه استانداران و فرمانداران در حوزه بازآفرینی شهری نقش خیلی موثری دارند ، عنوان کرد : استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با تاکید بر اینکه شهرداران در محلات هدف بازآفرینی شهری باید نهایت همکاری و مساعدت لازم را انجام دهند ، اظهار کرد : شهرداری‌ها در ثبت پروانه ساختمانی به طور کامل و بدون نقص در سامانه مدیریت دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری اهتمام داشته باشند .

    آئینی با اشاره به اینکه پروژه‌های بازآفرینی به صورت اقدام مشترک با شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی باید ویژه باشد ، گفت : پروژه‌های بازآفرینی شهری به صورت اقدام مشترک باید به ارتقای کیفیت زندگی ساکنین در بافت‌های ناکارآمد شهری کمک کند .

    مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود : مهمترین هدف از اجرای پروژه‌های بازآفرینی ، ارتقاء آرامش و امنیت خاطر هموطنان و ساکنان دربافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است . بنابراین ، بیش از هر چیز اهتمام بیشتر به نوسازی مسکن توسط شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی است و حمایت اهرمی شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان دبیرخانه ستادملی بازآفرینی شهری پایدار از شهرداری ها و سایر دستگاه‌ها ، منوط به میزان توفیق آنها در نوسازی مسکن و صدور پروانه نوسازی است .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم در زمینه بازآفرینی شهری موضوع نوسازی مسکن بوده است که این در زمینه بارها بر تشکیل حلقه‌های میانی به عنوان واسط بین مردم و بخش‌های دولتی ، تاکید شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    نظرات کاربران