در حال بارگذاری ...
  • شهرهای ساحلی خلیج‌فارس و مکران نو با محوریت وزارت راه و شهرسازی احداث می‌شود

    چندین نقطه ساحلی در استان هرمزگان قرار دارد که امروز مقارن با سفر رییس جمهوری به استان ، عملیات اجرایی دو منطقه سکونتگاهی خلیج فارس و مکران نو در استان هرمزگان آغاز شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : با محوریت وزارت راه و شهرسازی دو شهر ساحلی خلیج فارس و مکران نو در استان هرمزگان در راستای تکمیل شهرهای ساحلی با هدف تحقق اقتصاد دریاپایه ابلاغی رهبر انقلاب ، احداث خواهد شد .

    مهرداد بذرپاش امروز ۱۲ بهمن در حاشیه آغاز عملیات اجرای شهرهای جدید خلیج فارس و مکران نو در استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه در دور دوم سفر رییس‌جمهوری به هرمزگان پروژه‌های متعددی تکمیل شد ، گفت : یکی از اقدامات خوبی که امسال در دستور کار قرار گرفت ، مکان‌یابی ۲۷ نقطه ساحلی در راستای توسعه اقتصاد دریامحور مطابق با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بود .

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : چندین نقطه ساحلی در استان هرمزگان قرار دارد که امروز مقارن با سفر رییس جمهوری به استان ، عملیات اجرایی دو منطقه سکونتگاهی خلیج فارس و مکران نو در استان هرمزگان آغاز شد .

    اجرای شهر جدید خلیج فارس به مساحت ۱۸ هزار هکتار

    عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد : شهر جدید خلیج فارس در مجموع با مساحت ۱۸ هزار هکتار اجرایی خواهد شد که در فاز نخست ، عملیات اجرایی احداث این شهر در نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ هکتار زمین در حوزه مسکونی جدید با ظرفیت ۱۰ هزار واحد آغاز شد . این بخش تحویل بانک مسکن شده است تا احداث این واحدها با توسعه بانک مسکن انجام شود . تلاش خواهیم کرد تا احداث این شهرها که مصوبه شورای عالی مسکن و تاکید دولت و رییس جمهوری را دارد به بهترین شکل اجرایی شود .

    وی دیگر شهر ساحلی که امروز در سفر به استان هرمزگان عملیات اجرایی آن آغاز شد را شهر مکران نو عنوان کرد و افزود : شهر ساحلی دیگر مکران نو  است که عملیات اجرایی این شهر نیز در شرق استان در مساحت ۳ هزار هکتار آغاز شد که بخش خصوصی در آن منطقه فعال شده است .

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : با محوریت وزارت راه و شهرسازی این دو شهر ساحلی در استان هرمزگان در راستای تکمیل شهرهای ساحلی با هدف تحقق اقتصاد دریاپایه ابلاغی رهبر انقلاب ، احداث خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط ...

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    با توجه به این که در ابتدای مسیر اجرای قانون قرار داریم ، این امکان وجود دارد که با مقاومت برخی برای عمل به آن روبه‌رو شویم . اما این قانون دست دولت را برای کنترل و آرام کردن بازار در بخش اجاره و خرید و فروش و نظام‌مند کردن مشاوران املاک باز گذاشته است .

    |

    در خردادماه حجم معاملات مسکن در تهران ۱۴.۱ درصد نسبت به خردادماه سال قبل افزایش پیدا کرد و از طرفی هم افزایش قیمت‌ها در تهران ۹.۷ درصد بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    نظرات کاربران