در حال بارگذاری ...
  • ناایمن بودن ۳۰ درصد از ساختمان‌هایی با عمر کمتر از ۳۲ سال در کشور

    ساختمان‌ها به ویژه چند طبقه‌ها باید ادواری بررسی شوند و مالکان برای حفظ امنیت ساختمان‌های خود می‌توانند از ظرفیت این مهندسان استفاده کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در همایش ملی بهسازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها در استان اصفهان گفت : ۳۰ درصد از ساختمان‌هایی با عمر کمتر از ۳۲ سال در کشور ، ناایمن هستند .

    حمزه شکیب اظهار کرد : ۳۰ درصد از ساختمان‌هایی با عمر کمتر از ۳۲ سال در کشور ، ناایمن هستند . همچنین ۷۰ درصد ساختمان‌هایی که از قبل از سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسیده‌اند ناایمن‌اند .  

    وی با اشاره به ابلاغ مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در سال ۱۳۹۲ گفت : این مبحث مربوط به تعمیر ، نگهداری و مقاوم سازی است که تاکنون اجرایی نشده است . این مبحث مالکان را موظف می‌کند که ساختمان‌هایشان را تخصصی مقاوم سازی و نگهداری کنند و لازمه اجرا شدنش ورود دولت و مجلس است .  

    وی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد : ساختمان‌ها به ویژه چند طبقه‌ها باید ادواری بررسی شوند و مالکان برای حفظ امنیت ساختمان‌های خود می‌توانند از ظرفیت این مهندسان استفاده کنند .  

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه حریق ، زلزله و فرونشست را از جمله حوادث خطرساز برای ساختمان‌ها اعلام و اضافه کرد : در کلانشهر اصفهان به نسبت شهرهای دیگر خطر زلزله کمتر است اما فرونشست وجود دارد و باید ساختمان‌های که مقاوم نیستند ، ایمن سازی شوند .  

    وی عنوان کرد : به دلیل آنکه به سمت بلند مرتبه سازی می‌رویم مثلاً در تهران بیش از هزار و ۲۰۰ ساختمان بیش از ۱۲ طبقه داریم و از جمله در اصفهان ساختمان‌های بیش از ۸ طبقه باید بررسی و مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در آنها اجرایی شود تا شاهد حوادثی مانند پلاسکو در آنها نباشیم . 




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    حساسیت موضوع انتخابات نظام مهندسی بسیار بالاست و خوشبختانه ترکیب اشخاصی که امروز جهت عضویت در هیات اجرایی انتخابات نظام مهندسی اعلام آمادگی کرده اند ، از حیث انرژی و تجارب ارزنده شان ، نوید برگزاری انتخاباتی خوب ، بدون حاشیه با فرآیند اصولی را می دهد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به‌ دنبال استقبال جامعه مهندسی از برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (مبحث نوزدهم مقررات ملی ...

    |

    در حالی که افزایش سطح کیفیت خدمات آزمایشگاهی و واقعی شدن این خدمات قطعا نقش تعیین کننده‌ای در تعیین میزان سطح کیفیت خدمات آزمایشگاهی خواهد داشت .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های کاری اداره کل بوده و از تمامی ظرفیت و توان مهندسی استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران