در حال بارگذاری ...
  • مشکلات اجرایی طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان ورزنه رسیدگی شد

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان وضعیت طرح های حمایتی تولید مسکن در شهرستان ورزنه شامل مباحث مرتبط با تامین زمین ، مراحل ساخت پروژه‌ها ، تحویل به متقاضیان ، خدمات زیربنایی و ... رسیدگی شد .

    در این نشست چهار دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان ورزنه به صورت ویژه بررسی و ضمن ارائه گزارشی از سوی فرماندار این شهرستان ، در راستای رفع موانع اجرایی تصمیماتی اتخاذ شد .  

    در ادامه ضمن ارائه گزارشی از سوی شرکت‌ عمران شهر جدید بهارستان در خصوص اراضی مستعد مسکن ، شورای فنی استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران به ترتیب در خصوص پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان و تامین مسکن ایثارگران گزارشاتی را ارائه کردند که با همفکری اعضا مورد رسیدگی قرار گرفت .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه در خصوص مباحثی که مطرح شد اظهار کرد : مطابق با گزارشاتی که ارائه شد بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ورزنه اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند . در حال حاضر با تلاش های به عمل آمده بیش از ۶۹۰ متقاضی ، تخصیص پروژه شدند و تا کنون زمین مورد نیاز برای ساخت افزون بر ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی تامین شده است .  

    قاری قرآن در خصوص آخرین وضعیت طرح جوانی جمعیت شهرستان ورزنه بیان کرد : در این شهرستان برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال موضوع بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در مجموع بیش از ۲۴۰ نفر ثبت نام کردند که برای افزون بر ۲۰۰ متقاضی حائز شرایط تا کنون تخصیص پروژه انجام شده است .  

    وی خاطرنشان کرد : به طور کلی در این نشست وضعیت مسکن شهرستان ورزنه به صورت ریزبینانه رسیدگی و با مشورت اعضا اتخاذ تصمیم شد و براین اساس مباحث مرتبط با تامین زمین ، مراحل ساخت پروژه‌ها ، تحویل به متقاضیان ، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در حوزه مسکن بررسی شدند . مشکل تامین زمین برای ساخت مسکن ایثارگران در هر شهرستان به تفکیک و براساس جامعه هدف بررسی و تصمیم گیری شد همچنین مسائل مربوط به طرح نهضت ملی مسکن استان مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت .  

    گفتنی است در استان اصفهان بیش از ۴۵۲ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نمودند که از این تعداد افزون بر ۱۵۴ هزار متقاضی حائز شرایط فعال بوده و بالغ بر ۳۶ هزار متقاضی تخصیص پروژه شدند . 




    مطالب مرتبط

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که تولید در آن با مشارکت مردم صورت می گیرد و می توان این طرح را نمونه ای بارز بر شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است ، دانست چرا که نقطه آغاز و پیشرفت این طرح ، حضور و مشارکت مردم در پیشرفت پروژه هاست .

    |

    این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با موافقت اعضای شورای‌عالی با الحاق ۳۳۸ هکتار به شرط ساخت حداکثر واحدهای مسکونی دو طبقه در این محدوده برای این بافت شهری موافقت شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب طرح جامع کمالشهر در استان البرز ، طرح نمونه گردشگری چغاخور در استان ...

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    نظرات کاربران