در حال بارگذاری ...
  • شناسایی ۷۵ ساختمان بلند ناایمن در استان اصفهان

    پرونده این سازه‌ها به مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی برای ارائه راهکارهای ایمنی سازی و مقام سازی ارسال شده است . اعضای کارگروه ساختمان‌های بلند و ناایمن مرتب در حال پایش سازه‌ها هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : ۷۵ ساختمان بلند ناایمن در استان اصفهان شناسایی و حائز اهمیت ارزیابی در برابر حوادث تشخیص داده شدند .

    سید حسین محمودیه اظهار کرد : ۷۵ ساختمان بلند ناایمن شناسایی شده در استان اصفهان حائز اهمیت ارزیابی تشخیص داده شدند . از این تعداد ، ۶۷ مورد در اصفهان و هشت مورد در دیگر شهرستان‌ها است و همه کاربری‌های مسکونی ، تجاری ، درمانی ، مذهبی و فرهنگی را شامل می‌شود .  

    رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد : پرونده این سازه‌ها به مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی برای ارائه راهکارهای ایمنی سازی و مقام سازی ارسال شده است . اعضای کارگروه ساختمان‌های بلند و ناایمن مرتب در حال پایش سازه‌ها هستند .  

    محمودیه در ادامه به مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان اشاره و اعلام کرد : آیین نامه اجرایی آن به لحاظ مباحث حقوقی که ورود به ساختمان‌های در حال استفاده است با تشکیل کمیته‌ای در وزارت راه و شهرسازی تدوین و برای بررسی ، تأیید و اخذ مصوبه هئیت دولت به وزارت کشور ارسال شده است .  

    وی پیش بینی کرد : اجرای این مبحث ، اوایل سال آینده ابلاغ شود .  

     




    مطالب مرتبط

    با تلاش‌های بعمل آمده بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پروانه اشتغال بکار جدید صادر شده و میزان ارتقا، تمدید و صلاحیت جدید پروانه اشتغال بکار در این مدت، افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    با توجه به رویکردهای اقتصادی و اجتماعی در تهیه طرح های توسعه شهری از اسناد راهبردی برنامه ششم توسعه نیز می‌توان به عنوان سند فرادست در تهیه طرح های توسعه شهری نام برد .

    |

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    نظرات کاربران