در حال بارگذاری ...
  • مشارکت بانک مسکن در ساخت شهر ساحلی خلیج‌فارس

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن گفت : بانک مسکن با مشارکت در ساخت شهر ساحلی خلیج‌فارس در حال تبدیل شدن به یک بانک تمدن‌ساز است چرا که تمدن با ساخت شهرها شروع می‌شود .

    عباس حسینی در سفر به استان هرمزگان ضمن بازدید از میز خدمت و ارتباطات مردمی اداره کل اقتصاد دارایی و اداره کل راه و شهرسازی در جریان دغدغه‌ها و مشکلات مراجعه‌کنندگان و روند پاسخ‌گویی به مطالبات مردمی قرار گرفت .

    حسینی در میز خدمت وزارت اقتصاد ، با رضا خواجه نایینی معاون توسعه و مدیریت منابع این وزارتخانه پیرامون مأموریت‌های بانک‌مسکن و زمینه‌های همکاری و تعامل با مجموعه وزارت اقتصاد گفتگو و تبادل‌نظر کرد .

    بازدید از شعب و دیدار مستقیم با مشتریان

    وی همچنین در جریان سفر به استان هرمزگان به‌همراه علی کمالی و جعفر آقا ملایی اعضای هیئت مدیره بانک از شعبه‌های نخل و گلشهر بندرعباس بازدید و علاوه بر گفتگو با کارکنان و مشتریان بر این نکته که بانک‌مسکن تلاش دارد بهترین خدمات بانکی را به مشتریان خود ارائه کند تأکید کرد .

    مدیرعامل بانک‌مسکن در گفتگو با مدیران این شعب خواستار تلاش برای جذب منابع ، جلب رضایت کامل مشتریان و برطرف کردن مشکلات آنها به‌ویژه در بخش ارائه تسهیلات شد . فضای شعب باید به‌نحوی باشد که مشتریان در کمال آرامش خدمات خود را دریافت کنند .

    نشست صمیمانه با رؤسای شعب بانک استان هرمزگان

    در ادامه این سفر ، حسینی در نشستی صمیمی با رؤسای شعب بانک استان هرمزگان حاضر شد .

    مدیرعامل بانک‌ مسکن با تبریک و گرامیداشت ایام الله دهه فجر و هشتاد و پنجمین سالروز بانک‌ مسکن گفت : استان هرمزگان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که باید از این ظرفیت‌ها برای ارتقا بانک استفاده شود .

    وی با اشاره به‌ضرورت تلاش برای صیانت از قدمت بانک‌مسکن تصریح‌ کرد : این امانت ارزشمند را باید با بهترین وضعیت و شکوفایی به آیندگان منتقل کنیم چرا که با وجود دستاوردهای ارزشمند و افتخارات بزرگی که بانک‌مسکن کسب کرده هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته‌است .

    حسینی با اشاره به افتخارآفرینی‌های بزرگ این بانک در عرصه‌های مختلف نظیر پروژه‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن خواستار تلاش بیشتر و اقدامات گسترده و جدی‌تر برای ارتقا همه جانبه بانک شد .

    وی ورود بانک‌مسکن به بخش‌هایی که خواستگاه ملی دارد را از ظرفیت‌های بزرگ و متمایز این بانک دانست و ادامه‌ داد : بخش مسکن پیشران اقتصاد کشور است و اگر این بخش فعال شود رشد و پویایی حوزه‌های دیگر اقتصادی کشور و کاهش نرخ تورم را به‌دنبال خواهد داشت .

    ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بزرگ صنایع هرمزگان

    حسینی بر وجود ظرفیت‌های بزرگی مانند پالایشگاه‌ها ، بنادر ، مناطق آزاد و اقتصادی ، برخورداری از مناطق بکر گردشگری و توریستی و شهر ساحلی خلیج‌فارس تأکید کرد و گفت : این ظرفیت‌ها بستر بسیار مناسبی را برای توسعه و افزایش میزان منابع در هرمزگان مهیا کرده است که بانک‌مسکن باید با برنامه‌ریزی راهبردی و استراتژیک و با هدف حرکت کشور در مسیر توسعه از آنها استفاده کند .

    مدیرعامل بانک‌ مسکن به منطقه ویژه اقتصادی فولاد به‌عنوان قطب فولاد کشور اشاره کرد و افزود : اگر تمرکزمان را بر جذب منابع بگذاریم می‌توانیم از ظرفیت‌های وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و راه و شهرسازی استفاده کنیم .

    بانک‌مسکن در مسیر تمدن‌سازی

    حسینی گفت : عملیات اجرایی فاز اول پروژه ۱۸ هزار هکتاری شهر جدید خلیج‌فارس در شرق شهر ساحلی بندرعباس با سرمایه‌گذاری بانک‌مسکن آغاز شد و این اتفاق حاکی از آن است که شرکت سرمایه‌گذاری بانک‌مسکن توسعه‌گر و فراتر از یک شرکت مجری ساخت و ساز در حال فعالیت است .

    وی تصریح‌ کرد : بانک‌مسکن با مشارکت در ساخت شهر ساحلی خلیج‌فارس در حال تبدیل شدن به یک بانک تمدن‌ساز است چرا که تمدن با ساخت شهرها شروع می‌شود .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    باید توجه کرد که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در عرصه ساخت و ساز با جهت گیری حمایتی در حوزه مسکن همواره تلاش دارد در رونق اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    نظرات کاربران