در حال بارگذاری ...
  • بررسی موضوعات ثبتی ماده ۹ قانون حمایت از احیاء ، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه کارگروه ثبتی – مالکیتی با حضور معاون اداره کل دادگستری استان تهران ، نمایندگان ثبت استان و اوقاف استان تهران ، راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نیروی  انتظامی استان تهران و سازمان نوسازی شهر تهران برگزار شد .

    جلسه بررسی اجرایی شدن ماده ۹ قانون حمایت از احیاء بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در محل دادگستری تهران با هدف تسهیل در فرآیند صدور سند برای پلاک های بافت های فرسوده و بررسی موانع و مشکلات موجود برگزار شد .

    در این جلسه شیوه نامه ماده ۹ قانون برای تشکیل پرونده و ارجاع به هیات های ماده ۹ قانون حمایت از احیاء بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده ، مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت .

    معاون دادگستری استان تهران نیز در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد صورت گرفته، عنوان کرد: دادگستری برای تسریع در تشکیل جلسات هیات های صدور سند ظرفیت آن را دارد که چندین قاضی برای حضور در هیات های بافت فرسوده اضافه شوند .




    مطالب مرتبط

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    با تلاش های صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال ۱۴۰۲ دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    نظرات کاربران