در حال بارگذاری ...

برگزاری جلسه ارزیابی فنی انتخاب مشاوران طرح‌های سکونتگاه‌های ساحلی در سواحل جنوب کشور

در این جلسه ، تعداد ۹ گروه مشارکت مشاوره تراز اول کشور در زمینه‌های همکاری شهرسازی ، طراحی شهری ، اقتصادی ، محیط زیستی و پدافند غیرعامل به بیان رویکردها ، ایده‌های کلان ، روش‌شناسی و ساختارهای مدیریتی پروژه پرداختند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ جلسه ارزیابی فنی گروه‌های مشارکت برای مطالعات طرح ساختاری – فضایی (جامع) سکونتگاه‌های ساحلی در سواحل جنوب کشور در محل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد .

جلسه ارزیابی فنی گروه‌های مشارکت برای مطالعات طرح ساختاری – فضایی (جامع) سکونتگاه‌های ساحلی در سواحل جنوب کشور با رویکرد توسعه دریامحور با حضور مدیران شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ، نمایندگان معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان و اساتید دانشگاه برگزار شد .

در این جلسه ، تعداد ۹ گروه مشارکت مشاوره تراز اول کشور در زمینه‌های همکاری شهرسازی ، طراحی شهری ، اقتصادی ، محیط زیستی و پدافند غیرعامل به بیان رویکردها ، ایده‌های کلان ، روش‌شناسی و ساختارهای مدیریتی پروژه پرداختند .

گفتنی است شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در اجرای منویات مقام معظم رهبری ، در قالب سیاست‌های کلی توسعه دریامحور و همچنین مصوبات شورای عالی مسکن و تأکید ریاست محترم جمهور ، اقدام به انجام مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی سکونتگاه‌های جدید ساحلی در سواحل جنوب کشور با رویکرد توسعه دریامحور و مولدسازی ، مبتنی بر احکام آمایشی و توسعه‌ای کشور کرده است .

این مطالعات ، پس از گذر از مراجع بررسی و تصویب استانی و اخذ نظرات مکتوب از تمامی دستگاه‌های متولی در استان‌های ساحلی ، در مرحله امکان سنجی و شناسایی پهنه‌های کلان دارای قابلیت استقرار سکونتگاه‌های جدید ، در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است .

از آن جایی که اهمیت ، گستردگی ، تنوع و اثرگذاری این پروژه ، به حدی است که می‌توان آن را بزرگترین پروژه حوزه برنامه‌ریزی منطقه‌ای و شهرسازی کشور دانست ؛ بدون شک ، مطالعات متناسب با این حجم از گستردگی ، تنوع و پیچیدگی ، نیازمند طرح‌ها ، روش‌ها و نگاه متفاوت است ؛ امری که شرکت عمران شهرهای جدید ، در چارچوب آن ، قصد دارد تا با انتخاب گروه مشارکت مشاوره واجد صلاحیت ، نسبت به انجام آن و بسترسازی سریع مطالعات برای ورود به فازهای اجرایی اقدام کند .

 




مطالب مرتبط

وزارت راه و شهرسازی در کنار احداث مسکن و همچنین تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی در شهرها در تامین خدمات روبنایی همچون ساخت مدارس به عنوان یکی از مراکز تولید علم و دانش و نیاز خانوارهای ساکن در محلات مختلف شهر توجه ویژه داشته است .

|

تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

|

رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

|

متقاضیان باید برای پیشرفت پروژه همراهی مالی در زمینه آورده خود را به تدریج و متناسب با پیشرفت پروژه داشته باشند تا پیمانکاران بتوانند در زمان مقرر واحدهای مسکونی را اتمام و تحویل دهند .

|

آماده سازی پیش نیاز پروژه ها تا پایان سال جاری امری الزامی برای تمامی شهرهاست چراکه تلاش داریم در ۶ ماهه نخست سال آینده عملیات اجرایی را آغاز کنیم و فصل کاری را برای پیشبرد پروژه‌ها از دست ندهیم .

|

نظرات کاربران