در حال بارگذاری ...
  • برگزاری جلسه ارزیابی فنی انتخاب مشاوران طرح‌های سکونتگاه‌های ساحلی در سواحل جنوب کشور

    در این جلسه ، تعداد ۹ گروه مشارکت مشاوره تراز اول کشور در زمینه‌های همکاری شهرسازی ، طراحی شهری ، اقتصادی ، محیط زیستی و پدافند غیرعامل به بیان رویکردها ، ایده‌های کلان ، روش‌شناسی و ساختارهای مدیریتی پروژه پرداختند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ جلسه ارزیابی فنی گروه‌های مشارکت برای مطالعات طرح ساختاری – فضایی (جامع) سکونتگاه‌های ساحلی در سواحل جنوب کشور در محل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد .

    جلسه ارزیابی فنی گروه‌های مشارکت برای مطالعات طرح ساختاری – فضایی (جامع) سکونتگاه‌های ساحلی در سواحل جنوب کشور با رویکرد توسعه دریامحور با حضور مدیران شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ، نمایندگان معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان و اساتید دانشگاه برگزار شد .

    در این جلسه ، تعداد ۹ گروه مشارکت مشاوره تراز اول کشور در زمینه‌های همکاری شهرسازی ، طراحی شهری ، اقتصادی ، محیط زیستی و پدافند غیرعامل به بیان رویکردها ، ایده‌های کلان ، روش‌شناسی و ساختارهای مدیریتی پروژه پرداختند .

    گفتنی است شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در اجرای منویات مقام معظم رهبری ، در قالب سیاست‌های کلی توسعه دریامحور و همچنین مصوبات شورای عالی مسکن و تأکید ریاست محترم جمهور ، اقدام به انجام مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی سکونتگاه‌های جدید ساحلی در سواحل جنوب کشور با رویکرد توسعه دریامحور و مولدسازی ، مبتنی بر احکام آمایشی و توسعه‌ای کشور کرده است .

    این مطالعات ، پس از گذر از مراجع بررسی و تصویب استانی و اخذ نظرات مکتوب از تمامی دستگاه‌های متولی در استان‌های ساحلی ، در مرحله امکان سنجی و شناسایی پهنه‌های کلان دارای قابلیت استقرار سکونتگاه‌های جدید ، در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است .

    از آن جایی که اهمیت ، گستردگی ، تنوع و اثرگذاری این پروژه ، به حدی است که می‌توان آن را بزرگترین پروژه حوزه برنامه‌ریزی منطقه‌ای و شهرسازی کشور دانست ؛ بدون شک ، مطالعات متناسب با این حجم از گستردگی ، تنوع و پیچیدگی ، نیازمند طرح‌ها ، روش‌ها و نگاه متفاوت است ؛ امری که شرکت عمران شهرهای جدید ، در چارچوب آن ، قصد دارد تا با انتخاب گروه مشارکت مشاوره واجد صلاحیت ، نسبت به انجام آن و بسترسازی سریع مطالعات برای ورود به فازهای اجرایی اقدام کند .

     




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان گفت : ۸ هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی باقیمانده از مساکن مهر مهستان در پنج نوبت طی دولت سیزدهم ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بخشی از عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در ۳۳ ماه دولت سیزدهم شامل تکمیل ۶۴۹ پروژه روبنایی و زیربنایی شهرهای جدید با ۱۳.۹ همت ...

    |

    شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل واحدهای مسکن مهر در دولت سیزدهم را در برنامه قرارداد و در این دولت ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد افتتاح و تحویل شد. در این بخش ۱۸ هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید باقیمانده است که در برنامه است تا پایان سال تکمیل و تحویل شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سعید غفوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری که با موضوع ارایه گزارشی از عملکرد ...

    |

    شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت ویلایی است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد .

    |

    نظرات کاربران