در حال بارگذاری ...
  • واگذاری ۳۸ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت

    دولت سیزدهم با وجود سختی‌های ساخت مسکن از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در مراسم واگذاری ۳۸ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت ، گفت : در قالب طرح بزرگ جهش تولید مسکن که به صورت نهضتی آغاز شد ، تاکنون ۵۶ هزار هکتار زمین برای اجرای این طرح در کشور تأمین شده و ۳۱ هزار هکتار اراضی آن در دست اجرا است .

    روح‌الله اکبری در مراسم جشن دهه فجر و واگذاری زمین به خانواده‌های چهار فرزندی در شهر بهارستان که در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد ، اظهار کرد : خدا را شاکریم در برهه‌ای از زمان به دنیا آمدیم که در نظام جمهوری اسلامی بتوانیم زندگی و خدمت کنیم .

    وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در بحث مسکن به‌عنوان کالای اساسی خانوارها و امنیت روانی خانواده‌ها اقدامات خوبی انجام داده است و طرح‌های حمایتی خوبی اجرا کرده است ، افزود : دولت سیزدهم با وجود سختی‌های ساخت مسکن از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکرد .

    اکبری ادامه داد : در دولت نهم و دهم ۸۵۰۰ هکتار زمین به شهرها الحاق شد ، در حالی که امروز از عدد ۵۶ هزار هکتار زمین صحبت می‌کنیم .

    وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات در بحث ساخت مسکن که دولت تدبیر و مجلس قانون آن را تصویب کرد ، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است ، گفت : تبدیل زمین حکمت ، خرد و فرزانگی نیاز دارد و کشور بدون جمعیت معنایی ندارد ؛ هر کشوری برای آبادانی نیاز به جمعیت جوان، پویا و فعال دارد تا بتواند در مسئله اشتغال فعال باشد .

    دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اگر جمعیت کشور به سمت جوانی نرود ۲۰۰ سال طول می‌کشد تا از هرم پیری جمعیت خارج شویم ، تصریح کرد : تاکنون ۳۸ هزار زمین تقدیم واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت شده است و تا پایان سال از عدد ۷۰ هزار نفر عبور خواهیم کرد؛ همچنین در بهارستان به تمام افراد واجد شرایط ۴ فرزندی اولویت دادیم .




    مطالب مرتبط

    بر این اساس پیگیری‌های لازم انجام شد و حدود ۲۵ هزار متر مربع از اراضی دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ، واقع در شهر بهاران ، جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیانی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند) و خانوارهای دارای چهار ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    در هشت سال قبل از دولت سیزدهم دچار رکود شدید در حوزه مسکن بودیم و باید آنچه از قبل مانده بود نیز به اتمام می رسید، همچنین کارهای در دست اقدام باید آغاز می شد ، از طرفی رکود شدید اقتصادی و رشد منفی تورم نزدیک به ۶۰ درصد وجود داشت و شهید رئیسی در این شرایط دولت را تحویل گرفتند که ...

    |

    رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

    |

    در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن میزان تقریبی ۴ هکتار از اراضی جهاد کشاورزی در شهر بادرود برابر ضوابط تملک و سند مالکیت در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفت که پس از تهیه طرح تفکیکی و تایید کمیته فنی موضوع به کمیسیون ماده پنج ارجاع شد و در حال حاضر در مرحله ابلاغ طرح ...

    |

    نظرات کاربران