در حال بارگذاری ...
  • ثبت رکورد ساخت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن

    باید توجه داشت که قیمت تمام شده مسکن تابعی از تورم است اما همواره یکی از خواسته‌های ما این بوده بخش‌ها و متغیرهایی که قیمت تمام شده مسکن را تحت الشعاع قرار می‌دهند به‌ویژه فولاد و سیمان در حوزه مصالح مورد توجه قرار گیرند که در جلسه آینده شورای‌عالی مسکن تصمیمات خوبی اتخاذ می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از ثبت رکورد ساخت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور خبر داد .

    مهرداد بذرپاش در جریان سفر به استان قزوین و در حاشیه افتتاح و تحویل کلید واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی تکمیل شده در این استان ، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد : در سطح استان قزوین ۲۳ هزار پروژه نهضت ملی مسکن در قالب پروژه‌های شهری ، روستایی ، بازآفرینی و حمایتی در دستور کار قرار دارد که بیش از ۲۰ هزار واحد آن مربوط به شهر جدید مهرگان است . امروز ۷۲۳۴ واحد مسکونی حمایتی ، روستایی ، شهری و بازآفرینی در سطح استان تقدیم مردم شریف قزوین شد و از جمله اقدامات دیگر نیز می‌توان به واگذاری ۱۱۱۹ قطعه زمین در قالب قانون حمایت از خانواده و  طرح جوانی جمعیت به متقاضیان در استان قزوین در «پویش خانواده مهدوی» اشاره کرد .

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «استان قزوین در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن از استان‌های دارای عملکرد مطلوب محسوب‌می‌شود» ، گفت : با تأمین زمین و همکاری بانک‌ها که البته نیاز به تأمین منابع مالی بیشتری است ، امیدواریم سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی و تحویل واحدهای بیشتر به مردم باشد تا هرچه سریع‌تر متقاضیان به‌ویژه اجاره نشینان در سال آینده صاحب خانه شوند .

    بذرپاش با اشاره به نحوه ساخت ساختمان‌های دو طبقه حیاط دار و ویلایی گفت : یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن بدین شکل است که هرکجا فضا و مساحت زمین اجازه دهد ، مبنا احداث ساختمان‌های تک طبقه یا دو طبقه ویلایی حیاط دار است زیرا با استقبال و رضایتمندی بیشتری روبه‌رو است .

    وی از ثبت رکورد ساخت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت : از این عدد عبور کردیم و شاهد اتفاقات بسیار خوبی در خصوص تأمین زمین و ساخت مسکن روستایی در کشور هستیم و امیدواریم سال آینده سال شکوفایی تأمین مالی گسترده‌تر برای پروژه‌های نهضت ملی از سوی شبکه بانکی کشور باشد .

    وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره قیمت تمام شده نهضت ملی مسکن در سال آینده بیان کرد : باید توجه داشت که قیمت تمام شده مسکن تابعی از تورم است اما همواره یکی از خواسته‌های ما این بوده بخش‌ها و متغیرهایی که قیمت تمام شده مسکن را تحت الشعاع قرار می‌دهند به‌ویژه فولاد و سیمان در حوزه مصالح مورد توجه قرار گیرند که در جلسه آینده شورای‌عالی مسکن تصمیمات خوبی اتخاذ می‌شود .

    بذرپاش خاطرنشان کرد : با وجود پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی عده‌ای با خروج این دو مصالح از بورس کالا مخالف بودند، اما امیدواریم سال آینده مصالح ساختمانی به‌ویژه فولاد و سیمان با تمهیدات وزارت اقتصاد و دارایی ارزان‌تر در اختیار سازندگان و پروژه‌ها قرار بگیرد .

    وی از همکاری با وزارت کشور و شهرداری‌ها برای افزایش حداقلی عوارض ساخت و ساز در سال آینده خبر داد .




    مطالب مرتبط

    استان قزوین یکی از استان‌های هدف ما با ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن است که با توجه به سرعت و شتاب پروژه‌ها امیدواریم تا پایان دولت این هدف‌گذاری محقق شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد ، ۴ هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح و تحویل ...

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان مازندران ۸۴۳۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن را افتتاح کرد و هم‌زمان ۱۴۷ قطعه زمین برای طرح ...

    |

    نظرات کاربران