در حال بارگذاری ...
  • اتمام ۱۳۸ پروژه زیربنایی و روبنایی به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان در شهرهای جدید

    ۱۳۸ پروژه به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان در زمینه پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و احداث واحدهای مسکونی (۱۱ هزار و ۳۵۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر) در شهرهای جدید ، ۹۵ پروژه در زمینه احداث فضاهای آموزشی ، درمانی ، فرهنگی ، ورزشی در بافت‌های فرسوده به ارزش ۹۹۸ میلیارد تومان از جمله اقدامات کلانی است که در حوزه شهرهای جدید و بافت‌های فرسوده انجام شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، تکمیل و تحویل ۱۱ هزار و ۳۵۴ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید ، احداث ۵ بیمارستان با ظرفیت ۹۷۱ تخت و نوسازی ۱۲۷ هزار و ۶۷۷ واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری ، بخشی از مهمترین دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و شهرسازی است .

    وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با کلان پروژه قانون جهش تولید مسکن و احداث ۴ میلیون واحد مسکونی تحت‌عنوان طرح نهضت ملی مسکن فعالیت‌های خود را در بخش مسکن و شهرسازی ، سیاستگذاری کرد .

    در تامین زمین ، برنامه‌ریزی برای ساخت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه همچون سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت عمران شهرهای جدید ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، از جمله سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه و همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت مسکن در شهرهای کوچک و روستاها مشارکت جدی و فعال داشته‌اند . بانک‌ها و به ویژه بانک مسکن در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن و سایر پروژه‌های مرتبط با وزارت راه و شهرسازی همکاری کرده‌اند که برخی از این همکارهای با درصد بالا و برخی نیز با درصد پایین ثبت شده است .

    در کنار احداث واحدهای مسکونی ، ساخت ساختمان‌های عمومی و مهم همچون بیمارستان‌ها و ورزشگاه‌ها توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ، نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد ، ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی ، نیز در برنامه قرار گرفت .

    در دهه فجر امسال نیز اهم اقدامات انجام شده وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و شهرسازی در دولت سیزدهم تشریح شد . بخشی از مهمترین دستاوردها و عملکردهای بخش  مسکن و شهرسازی به شرح زیر است :

    تکمیل و تحویل ۱۱ هزار و ۳۵۴ واحد مسکن مهر در شهرهای جدید

    ۱۳۸ پروژه به ارزش ۹ هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان در زمینه پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و احداث واحدهای مسکونی (۱۱ هزار و ۳۵۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر) در شهرهای جدید ، ۹۵ پروژه در زمینه احداث فضاهای آموزشی ، درمانی ، فرهنگی ، ورزشی در بافت‌های فرسوده به ارزش ۹۹۸ میلیارد تومان از جمله اقدامات کلانی است که در حوزه شهرهای جدید و بافت‌های فرسوده انجام شد .

    احداث ۵ بیمارستان با ظرفیت ۹۷۱ تخت

    همچنین، احداث ۵ بیمارستان با ظرفیت ۹۷۱ تخت (شامل بیمارستان آموزشی تربت‌حیدریه با ظرفیت ۲۷۳ تخت ، بیمارستان جایگزین شهید رجایی گچساران با ظرفیت ۱۴۲ تخت ، بیمارستان جایگزین ۱۵ خرداد مهدی شهر با ظرفیت ۹۹ تخت ، بیمارستان آموزشی جهرم با ظرفیت ۳۱۳ تخت و بیمارستان جایگزین بیمارستان امام‌خمینی خمین با ظرفیت ۱۴۴ تخت) و احداث ۱۸ هزار و ۵۵۰ مترمربع ساختمان و تاسیسات دولتی و عمومی (ورزشی ، فرهنگی ، آموزشی و ...) (تکمیل و تحویل ۷ بلوک منازل مسکونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی) از دیگر اقداماتی است که در دولت سیزدهم انجام شده است .

    نوسازی ۱۲۷ هزار و ۶۷۷ واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری

    این گزارش می‌افزاید ، نوسازی ۱۲۷ هزار و ۶۷۷ واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری ، ۶ برابر افزایش واحد نوسازی شده در مقایسه با مدت مشابه در دولت قبل ، نوسازی ۲۲ هزار و ۸۲۳ واحد مسکونی، انجام ۱۶۲ پروژه روبنایی بافت‌های فرسوده در راستای محرومیت‌زدایی که ۵۶ درصد از پروژه‌های ناتمام در ابتدای دولت ، به اتمام رسیده است از جمله اقدامات انجام شده است . در همین رابطه نیز در ابتدای دولت سیزدهم ۲۹۰ پروژه انجام نشده وجود داشت که طی دولت سیزدهم  ۱۶۲ پروژه به اتمام رسیده و در حال حاضر ۱۲۸ پروژه در حال اجراست .

    انجام ۲۲۶ پروژه زیربنایی بافت‌های فرسوده

    انجام ۲۲۶ پروژه زیربنایی بافت‌های فرسوده در راستای محرومیت‌زدایی ۷۴ درصد از پروژه‌های ناتمام در ابتدای دولت ، به اتمام رسیده است . در همین رابطه نیز از ابتدای دولت سیزدهم ۳۰۶ پروژه انجام نشده وجود داشت که طی دولت سیزدهم ۲۲۶ پروژه به اتمام رسیده و در حال حاضر ۸۰ پروژه در حال اجرا است .

    بهسازی بیش از ۲ هزار کیلومتر آسفالت معابر بافت‌های فرسوده

    بهسازی ۲۰۵۰ کیلومتر آسفالت معابر بافت‌های فرسوده تحت عنوان نهضت آسفالت معابر خاکی از ابتدای دولت سیزدهم  اجرایی شد .

    تکمیل ۷۲ پروژه زیرساخت عمومی و اجتماعی در شهرهای جدید

    همچنین تکمیل ۷۲ پروژه در راستای ایجاد زیرساخت‌های عمومی و اجتماعی در شهرهای جدید با ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال ، تاسیس سه شرکت عمران شهرهای جدید در استان‌های آذربایجان غربی (گلمان) ، فارس (تابناک) و قزوین (مهرگان) از جمله اقداماتی است که در حوزه مسکن و شهرسازی در دولت سیزدهم انجام شده است .




    مطالب مرتبط

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه هم اکنون منابع صندوق بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است ، گفت : از ابتدای دولت ...

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    نظرات کاربران