در حال بارگذاری ...
  • استراتژی آموزش و ترویج صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین ساخت‌ و ساز تغییر می‌کند

    مردم به‌عنوان کاربران نهایی درک روشنی از صنعتی‌سازی و فناوری‌های ساخت ندارند و این مساله مقاومت در پذیرش و استفاده از آن را تشدید کرده است . بنابراین در کنار آگاهی‌بخشی و معرفی فناوری نوین به مردم ، هدف نهایی مرکز تحقیقات کمک به تربیت نیروی ماهر، شایسته و دارای صلاحیت است که بتوانند با اجرای درست و کارآمد به گرایش مردم به استفاده از سیستم‌های جدید کمک کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : عدم توجه به صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین در ساخت‌وساز یک مسئله جدی است که نیازمند بازنگری تلاش‌های انجام شده و تغییر استراتژی آموزش ، ترویج و فرهنگ‌سازی است .

    علی‌اکبر حدادی هرندی گفت : عدم توجه به صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین در ساخت‌وساز یک مسئله جدی است که نیازمند بازنگری تلاش‌های انجام شده و تغییر استراتژی آموزش ، ترویج و فرهنگ‌سازی است .

    معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در اولین جلسه کارگروه آموزش و ترویج صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین ساخت‌وساز با اشاره با این مطلب ، گفت : با استراتژی جدید امیدواریم افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های ساختمان از طریق ترویج صنعتی‌سازی و بهبود کیفیت و کاهش مصرف انرژی ساختمان از طریق توسعه فناوری‌های نوین محقق گردد .

    وی با اشاره به ابر پروژه نهضت مسکن ملی به‌عنوان مساله نخست وزارت راه و شهرسازی افزود : آموزش و ترویج صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان می‌تواند به بهبود کارایی و بهره‌وری در ساخت‌وساز و استفاده از سیستم‌های هوشمند برای مدیریت بهینه انرژی‌ها و منابع ساختمان ، کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات ساختمان ، کاهش اثرات منفی بر محیط‌زیست و همچنین افزایش رقابت‌پذیری شرکت‌ها در خدمات بهتر و ارزان‌تر به مشتریان و افزایش فرصت‌های شغلی کمک کند .

    معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تأکید بر طراحی آموزش و تولید محتوا برای ذی‌نفعان مختلف مبتنی بر نیازها ، اهداف و ویژگی‌های هر قشر ، گفت : مردم به‌عنوان کاربران نهایی درک روشنی از صنعتی‌سازی و فناوری‌های ساخت ندارند و این مساله مقاومت در پذیرش و استفاده از آن را تشدید کرده است . بنابراین در کنار آگاهی‌بخشی و معرفی فناوری نوین به مردم ، هدف نهایی مرکز تحقیقات کمک به تربیت نیروی ماهر، شایسته و دارای صلاحیت است که بتوانند با اجرای درست و کارآمد به گرایش مردم به استفاده از سیستم‌های جدید کمک کند .

    هرندی خاطرنشان کرد : در این نظام جدید کارگران و تکنسین‌های فنی مهارت‌ها و دانش لازم برای استفاده از فناوری‌های نوین مانند استفاده از سیستم‌های هوشمند ، مواد ساختمانی پایدار و روش‌های ساخت پیشرفته را کسب خواهد کرد . مهندسان و معماران ، به آخرین دانش‌ها و روش‌های طراحی و مهندسی و استانداردهای صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین مسلط می‌شوند . سیاست‌گذاران و مدیران ، با دیدگاه‌های استراتژیک و تجارب موفق از پیاده‌سازی فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان آشنا می‌شوند و در نهایت ، آموزش‌های تولیدکنندگان ، به‌شکل تخصصی و عملی و بر اساس ویژگی‌های فنی و عملکرد محصولات فناوری‌های نوین ساختمانی به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود تا آنها بتوانند فناوری‌های خود را بهینه‌سازی کرده و بازارهای جدید را کشف کنند .

    هرندی در پایان با اشاره به نگاه اکوسیستمی و مشارکت اجزای زنجیره تأمین صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین ، افزود : مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی به‌عنوان مرجعیت علمی صنعت ساخت‌وساز کشور به‌دنبال ارتقا مشارکت مؤثر انجمن‌ها ، دانشگاه‌ها و سایر مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های پیشرو برای تبادل دانش ، انتقال تجربیات و تولید محتوای آموزشی فاخر است تا از طریق برگزاری کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و همچنین بهره‌برداری از پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی به ارتقای سطح دانش و مهارت ذی‌نفعان و شهروندان کمک کند .




    مطالب مرتبط

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    ارزیابی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه موضوع مهمی است که بر اساس جزء ۵ بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران ، انجام آن بر عهده مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در همکاری با دیگر سازمان‌ها قرار گرفته است . در مورد ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه و مهم در تهران از سال گذشته در قالب ...

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از برنامه آن مرکز برای اتمام ارزیابی ۳ هزار و ۴۰۰ ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه ...

    |

    نظرات کاربران