در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر ارتقا سرانه‌ی خدماتی در محلات هدف بازآفرینی شهری

    سرانه خدمات شهری در محلات هدف بازآفرینی باید در استان مورد توجه قرار گیرد و این سرانه‌ها توسط مجموعه اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی به جد دنبال می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، گفت : موضوع سکونت‌گاه‌های غیررسمی کار فوق‌العاده مهم و حساسی است و در این میان باید به ارتقا سرانه‌های خدماتی در این محلات ویژه تاکید و توجه شود .

    سعید شاهین‌فر در نشست تخصصی تبیین الگوی بهینه مداخله در سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان که با محوریت کوی فاطمیه در محل سالن جلسات شهید شهریاری دانشگاه زنجان برگزار شد ، گفت : برگزاری این نشست یک دغدغه برای اداره کل راه و شهرسازی استان است و موضوع نحوه مداخله در بافت فرسوده در دستور کار است .  

    وی با بیان اینکه موضوع سکونت‌گاه‌های غیررسمی کار فوق‌العاده مهم و حساسی است ، اظهار کرد : باید قبل از مداخله تمام ابعاد مطرح و مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گیرد تا بتوانیم یک کار درستی انجام بدهیم و به نتیجه خوب و مطلوبی برسیم .  

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، با بیان اینکه در شهر زنجان هشت سکونتگاه غیر رسمی وجود دارد ، بیان داشت : سرانه خدمات شهری در محلات هدف بازآفرینی باید در استان مورد توجه قرار گیرد و این سرانه‌ها توسط مجموعه اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی به جد دنبال می شود .

    در ادامه رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان ، با بیان محله ناکارآمد کوی فاطمیه در ضلع جنوبی شهر زنجان قرار دارد ، گفت : بر اساس سرشماری سال ۹۵ که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام گرفته جمعیتی بالغ بر ۳۷۲ نفر معادل ۱۱۶ خانوار در این محله ساکن هستند .

    علی عباسی ، با بیان اینکه وضعیت سرانه های عمومی و خدماتی در این محله بررسی شده است ، گفت : متاسفانه این محله فاقد هرگونه فضای آموزشی ، بهداشتی و درمانی ، جهانگردی و گردشگری و همچنین فضای سبز است . باید سرانه‌های مذکور به سرانه‌های استاندارد ارتقا پیدا کنند و مردم از خدمات لازم بهره لازم را ببرند .




    مطالب مرتبط

    مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

    |

    در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد چرا که اداره کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان است و نسبت به اجرای سریع پروژه‌ها و تحویل سریع و به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است .

    |

    باید نسبت به سریع خانه دار شدن متقاضیان تلاش کرد و با تمام توان پیگیر حل مشکلات متقاضیان مسکن خواهم بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت : شهرداران در استان زنجان همت مضاعفی نسبت به موضوع بازآفرینی شهری داشته باشند و بسته ...

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    نظرات کاربران