در حال بارگذاری ...

ارائه ۵۲۵ تقاضای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت استان سمنان

در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان در مجموع ۳۸۴ قطعه زمین برای اختصاص به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد که برای واگذاری زمین به متقاضیان سازوکار قرعه‌کشی و اولویت‌بندی در نظر گرفته شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت : ۵۲۵ نفر از مجموع ۵۹۰ متقاضی ثبت‌نامی در قالب «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ، درخواست کتبی خود را برای دریافت زمین در سایت ۵۵ هکتاری سمنان ارائه کردند .

سید محمد حسینی طباطبایی اظهار کرد : تاکنون ۵۹۰ متقاضی در موضوع «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در شهرستان سمنان ، در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن نام‌نویسی کردند که پس از جانمایی و در نظر گرفتن اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان سمنان ، فرایند دریافت تقاضای کتبی مشمولان قانون آغاز شد . در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان در مجموع ۳۸۴ قطعه زمین برای اختصاص به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد که برای واگذاری زمین به متقاضیان سازوکار قرعه‌کشی و اولویت‌بندی در نظر گرفته شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان خاطرنشان کرد : متقاضیانی که از تعداد فرزند بیشتری برخوردارند ، در اولویت انتخاب و واگذاری زمین قرار دارند و در مرحله بعد افرادی که زودتر از سایر متقاضیان ثبت‌نام نهایی کرده‌اند در اولویت دریافت زمین قرار می‌گیرند .

وی درباره هزینه آماده‌سازی اراضی گفت : مبلغ آماده‌سازی اراضی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که این مبلغ تنها از خانواده‌های سه‌فرزندی دریافت می‌شود و خانوارهای دارای چهار فرزند و بالاتر از پرداخت هزینه آماده‌سازی معاف هستند .

حسینی طباطبایی با بیان اینکه نحوه پرداخت هزینه آماده‌سازی به‌شکل اقساطی است ، ادامه داد : هزینه آماده‌سازی اراضی در دو سال ابتدایی شامل تنفس می‌شود و پس از گذشت دو سال از زمان انعقاد قرارداد ، هزینه آن به شکل اقساط هشت ساله دریافت می‌شود .

این مقام مسئول با اشاره به قیمت کارشناسی اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان افزود : پایین‌ترین قیمت کارشناسی در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال و بالاترین قیمت اراضی ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه بر اساس بخش‌نامه وزارت راه و شهرسازی، دولت تا مبلغ ۱۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال قیمت زمین متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را رایگان در نظر گرفته است ، اضافه کرد : مبلغ مازاد قیمت اراضی بر اساس کارشناسی صورت گرفته باید توسط مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت شود .

حسینی طباطبایی با توجه به معدودیت تعداد قطعات زمین در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان و تقاضای ۵۲۵ مشمول برای دریافت زمین خاطرنشان کرد : برای سایر مشمولان ، در سایت ۲۰۵ هکتاری شهر سمنان تامین زمین انجام و با توجه به ارزش‌گذاری قیمت اراضی این سایت ، هر قطعه ۲۰۰ مترمربع زمین ویلایی به ۲ خانواده واگذار می‌شود .




مطالب مرتبط

بر این اساس پیگیری‌های لازم انجام شد و حدود ۲۵ هزار متر مربع از اراضی دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ، واقع در شهر بهاران ، جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیانی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند) و خانوارهای دارای چهار ...

|

دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی را در راستای افزایش جمعیت و فرزندآوری اجرا می‌کند و به همین خاطر نیز قراردادهای واگذاری زمین در طرح قانون جوانی جمعیت مشروط نیست و زمین به افراد هدیه می‌شود و شرط ساخت برای آنها دیده نشده است . امکان دریافت تسهیلات موردنیاز برای ساخت بنا در این ...

|

واگذاری زمین به خانواده‌هایی که مشمول این قانون شدند در سه مرحله در این استان انجام شد که استقبال مردم سیر افزایشی داشته است .

|

طرح جوانی جمعیت یکی از مهمترین طرح های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی است که با توجه به تاکیدات مهم رهبر انقلاب و سیاست های ابلاغی ایشان در این حوزه کلیه دستگاه های مرتبط با تمام توان جهت تحقق این امر تلاش می کنند .

|

در طرح جوانی جمعیت ، زمین مورد نیاز برای تمام این متقاضیان تأمین شده و تاکنون ۲ هزار قطعه به متقاضیان واگذار شده و به مابقی هم تا پایان امسال واگذار خواهد شد .

|

نظرات کاربران