در حال بارگذاری ...
  • ارائه ۵۲۵ تقاضای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت استان سمنان

    در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان در مجموع ۳۸۴ قطعه زمین برای اختصاص به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد که برای واگذاری زمین به متقاضیان سازوکار قرعه‌کشی و اولویت‌بندی در نظر گرفته شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت : ۵۲۵ نفر از مجموع ۵۹۰ متقاضی ثبت‌نامی در قالب «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن ، درخواست کتبی خود را برای دریافت زمین در سایت ۵۵ هکتاری سمنان ارائه کردند .

    سید محمد حسینی طباطبایی اظهار کرد : تاکنون ۵۹۰ متقاضی در موضوع «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» در شهرستان سمنان ، در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن نام‌نویسی کردند که پس از جانمایی و در نظر گرفتن اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان سمنان ، فرایند دریافت تقاضای کتبی مشمولان قانون آغاز شد . در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان در مجموع ۳۸۴ قطعه زمین برای اختصاص به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد که برای واگذاری زمین به متقاضیان سازوکار قرعه‌کشی و اولویت‌بندی در نظر گرفته شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان خاطرنشان کرد : متقاضیانی که از تعداد فرزند بیشتری برخوردارند ، در اولویت انتخاب و واگذاری زمین قرار دارند و در مرحله بعد افرادی که زودتر از سایر متقاضیان ثبت‌نام نهایی کرده‌اند در اولویت دریافت زمین قرار می‌گیرند .

    وی درباره هزینه آماده‌سازی اراضی گفت : مبلغ آماده‌سازی اراضی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که این مبلغ تنها از خانواده‌های سه‌فرزندی دریافت می‌شود و خانوارهای دارای چهار فرزند و بالاتر از پرداخت هزینه آماده‌سازی معاف هستند .

    حسینی طباطبایی با بیان اینکه نحوه پرداخت هزینه آماده‌سازی به‌شکل اقساطی است ، ادامه داد : هزینه آماده‌سازی اراضی در دو سال ابتدایی شامل تنفس می‌شود و پس از گذشت دو سال از زمان انعقاد قرارداد ، هزینه آن به شکل اقساط هشت ساله دریافت می‌شود .

    این مقام مسئول با اشاره به قیمت کارشناسی اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان افزود : پایین‌ترین قیمت کارشناسی در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال و بالاترین قیمت اراضی ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با بیان اینکه بر اساس بخش‌نامه وزارت راه و شهرسازی، دولت تا مبلغ ۱۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال قیمت زمین متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را رایگان در نظر گرفته است ، اضافه کرد : مبلغ مازاد قیمت اراضی بر اساس کارشناسی صورت گرفته باید توسط مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداخت شود .

    حسینی طباطبایی با توجه به معدودیت تعداد قطعات زمین در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان و تقاضای ۵۲۵ مشمول برای دریافت زمین خاطرنشان کرد : برای سایر مشمولان ، در سایت ۲۰۵ هکتاری شهر سمنان تامین زمین انجام و با توجه به ارزش‌گذاری قیمت اراضی این سایت ، هر قطعه ۲۰۰ مترمربع زمین ویلایی به ۲ خانواده واگذار می‌شود .




    مطالب مرتبط

    بر این اساس پیگیری‌های لازم انجام شد و حدود ۲۵ هزار متر مربع از اراضی دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ، واقع در شهر بهاران ، جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیانی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند) و خانوارهای دارای چهار ...

    |

    دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی را در راستای افزایش جمعیت و فرزندآوری اجرا می‌کند و به همین خاطر نیز قراردادهای واگذاری زمین در طرح قانون جوانی جمعیت مشروط نیست و زمین به افراد هدیه می‌شود و شرط ساخت برای آنها دیده نشده است . امکان دریافت تسهیلات موردنیاز برای ساخت بنا در این ...

    |

    واگذاری زمین به خانواده‌هایی که مشمول این قانون شدند در سه مرحله در این استان انجام شد که استقبال مردم سیر افزایشی داشته است .

    |

    طرح جوانی جمعیت یکی از مهمترین طرح های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی است که با توجه به تاکیدات مهم رهبر انقلاب و سیاست های ابلاغی ایشان در این حوزه کلیه دستگاه های مرتبط با تمام توان جهت تحقق این امر تلاش می کنند .

    |

    در طرح جوانی جمعیت ، زمین مورد نیاز برای تمام این متقاضیان تأمین شده و تاکنون ۲ هزار قطعه به متقاضیان واگذار شده و به مابقی هم تا پایان امسال واگذار خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران