در حال بارگذاری ...
  • بکارگیری فناوری‌های نوین در جهت افزایش سرعت ، کیفیت و عمر مفید ساختمان‌ها

    مطالعات انجام شده نشان‌می‌دهد به‌ازای هر ۶۹.۷ مترمربع مسکن که ساخته می‌شود ، یک شغل در کشور ایجاد می‌شود . علاوه بر این ، حدود ۴۰ درصد انرژی کشور هم در حوزه ساختمان و مسکن مصرف می‌شود و این موضوع با توجه به هدف‌گذاری انجام شده تمرکز سرمایه‌گذاری در این بخش را هم مضاعف می‌کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : فناوری‌های نوین در جهت افزایش سرعت ساخت، افزایش عمر مفید و کیفیت ساختمان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی مطرح و به کار گیری شد .

    وحید داعی در هفتمین همایش فناوری‌های نوین صنعت ساختمان با رویکرد ساختمان‌های متداول با تأکید بر استفاده از فناوری‌های نوین در جهت رفع سه معضل افزایش سرعت ساخت ، افزایش عمر مفید و کیفیت ساختمان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی اظهار کرد : این یک حقیقت است که مسکن یکی از بخش‌های جریان اقتصادی کشور است که به هم‌پیوستگی تنگاتنگی با سایر عرصه‌ها از جمله حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی دارد . از جمله در بخش ازدواج جوانان که مسکن یکی از چالش‌های اصلی است و با تسهیل‌گری در این عرصه می‌توان به دستاوردهای فرهنگی آن امید داشت .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی با بیان اینکه بنا بر برخی آمارها ، تقریباً ۳۰ درصد تولید ناخالص ملی در حوزه مسکن محقق می‌شود ، بیان کرد : مطالعات انجام شده نشان‌می‌دهد به‌ازای هر ۶۹.۷ مترمربع مسکن که ساخته می‌شود ، یک شغل در کشور ایجاد می‌شود . علاوه بر این ، حدود ۴۰ درصد انرژی کشور هم در حوزه ساختمان و مسکن مصرف می‌شود و این موضوع با توجه به هدف‌گذاری انجام شده تمرکز سرمایه‌گذاری در این بخش را هم مضاعف می‌کند . در تأمین زمین نهضت ملی مسکن ، استان خراسان‌رضوی در کشور پیشتاز است .

    داعی یا اشاره به استقرار دبیرخانه دایمی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان تأکید کرد تمام تلاش خود را در جهت به‌کارگیری فناوری‌های نوین در نهضت ملی مسکن استان به کار گرفته و می‌توان شاهد اجرا و به‌کارگیری آن در پروژه‌های استان بود .

    گفتنی است هفتمین دوره همایش با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان و با تلاش دبیرخانه دایمی فناوری‌های نوین صنعت ساختمان مستقر در اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی به‌مدت سه روز از ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه در محل هتل پردیسان مشهد برگزار که دارای امتیاز ارتقا پایه برای کلیه رشته‌ها و پایه‌های به‌جز محاسبات عمران است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی فراخوان جذب ایده رویداد توسعه نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم را منتشر و از علاقه مندان ...

    |

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از تامین اراضی نهضت ملی مسکن به ارزش ۱۷۰ همت در استان خراسان رضوی خبر داد . ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت آبفاِی مشهد و مدیرکل راه و شهرسازی استان وضعیت ایجاد زیر ساخت های آب و فاضلاب نهضت ملی مسکن ...

    |

    نظرات کاربران