در حال بارگذاری ...

صدور پروانه ساخت ۲۲۴ هزار واحد در بافت فرسوده شهرها

روند نوسازی در بافت های فرسوده اثر روانی خوبی به لحاظ اجتماعی دارد و مردم به صاحبخانه شدن امیدوارتر می‌شوند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از صدور پروانه ساختمانی برای بیش از ۲۲۴ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهرها از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ، خبر داد .

محمد آیینی در جلسه قرارگاه نوسازی مسکن که در محل آن شرکت و با حضور تمامی استان‌ها و شهرداری‌ها برگزار شد با بیان این که اکنون آمار صدور پروانه در بافت‌های فرسوده به بیش از ۲۲۴ هزار واحد رسیده است ، گفت : پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۳۰ هزار واحد دیگر در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری برسد که با احتساب این واحدها تا پایان سال ، در مجموع تعداد واحدهای نوسازی شده به  ۸۰ هزار واحد خواهد رسید .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این جلسه که با حضور اعضای هیات‌مدیره ، معاونان ، مدیران شرکت و نیز مدیران ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شهرداری‌ها به شکل وبینار برگزار شد ، گزارشی از روند اجرای بسته‌های تشویقی ارایه کرد .

اجرای بسته تشویقی در بافت های فرسوده ۳۲۵ شهر

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که در ۶۸۳ شهر محدوده‌های هدف بهسازی و نوسازی شهری شناسایی شده است ، توضیح داد : از این تعداد در ۳۳ استان و ۳۲۵ شهر بسته تشویقی اعمال می‌شود و در ۲۵ استان و ۱۵۳ شهر بسته تشویقی بومی در حال اجراست .

صدور پروانه برای ۲۲۴ هزار واحد در بافت فرسوده

آیینی افزود : اکنون آمار صدور پروانه در بافت‌های فرسوده به بیش از ۲۲۴ هزار واحد رسیده است، تا پایان سال نیز ۳۰ هزار واحد دیگر به بهره‌برداری می‌رسد و در مجموع تعداد واحدهای نوسازی شده در سال ۱۴۰۲ به ۸۰ هزار واحد خواهد رسید .

وی با بیان این که ساخت این میزان واحد مسکونی به دلیل ایجاد عرضه منجر به کاهش قیمت و ایجاد تعادل در بازار می‌شود ، اظهار کرد : روند نوسازی در بافت های فرسوده اثر روانی خوبی به لحاظ اجتماعی دارد و مردم به صاحب خانه شدن امیدوارتر می‌شوند .

آیینی ، پرداخت تسهیلات را عامل موثری در تشویق شهروندان به نوسازی برشمرد و گفت : با پیگیری‌های مجدانه وزیر راه و شهرسازی بانک مسکن مکلف شد ، تعداد تسهیلات پرداختی به نهضت ملی مسکن را تا ۲۰۰ هزار واحد افزایش دهد و از این میزان ۳۰ هزار واحد به بافت‌های فرسوده تعلق دارد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : شتاب بخشی به نوسازی بناهای ناپایدار و سقف‌های لرزان در محدوده بافت‌های فرسوده ...

|

در گذشته مشوق‌های شهرسازانه بیشتر مربوط به تراکم و در قالب دو طبقه بود اما با تصویب بسته تشویقی ۱۹ بندی مشوق‌های جدیدی برای نوسازی در بافت‌های فرسوده ارائه شده و توان شهرداری‌ها برای ارائه تسهیلات شهرسازانه افزایش یافته‌ است . انتظار می‌رود با اعطای این مشوق‌ها و نیز ...

|

این عملکرد حاصل سیاست‌گذاری‌های صحیح ، انتخاب راهبردهای به‌جا و واگذاری کار به خود مردم و تقویت میزان مشارکت مردمی است .

|

در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

|

در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

|

نظرات کاربران