در حال بارگذاری ...
  • ساخت خوابگاه‌های متاهلی و مسکن دانشگاهیان از اولویت‌های دولت سیزدهم است

    بخش عمده اراضی تأمین شده در این طرح ، اراضی مازاد خود دانشگاه هاست و این کار با توافق وزارتخانه‌های علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است . در اجرای این طرح ، نظر رؤسای دانشگاه‌ها نیز اخذ شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در چهاردهمین جلسه شورای‌عالی مسکن از آغاز عملیات اجرایی احداث بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان با همکاری وزارتخانه‌های علوم و بهداشت خبر داد و گفت : یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم ساخت خوابگاه‌های متاهلی و مسکن دانشگاهیان است .

    وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۸ بهمن در چهاردهمین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست رییس جمهور برگزار شد ، از آغاز عملیات اجرایی احداث بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان خبر داد .

    مهرداد بذرپاش در این جلسه که به ریاست رییس‌جمهور برگزار شد ، گفت : امروز عملیات ساخت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان آغاز شد که در این عملیات ، علاوه بر احداث مسکن کارکنان و استادان دانشگاه‌ها ، خوابگاه‌های متاهلی نیز آغاز شده است .

    ساخت مسکن دانشگاهیان در همکاری با وزارت علوم و وزارت بهداشت

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : بخش عمده اراضی تأمین شده در این طرح ، اراضی مازاد خود دانشگاه هاست و این کار با توافق وزارتخانه‌های علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است . در اجرای این طرح ، نظر رؤسای دانشگاه‌ها نیز اخذ شده است .

    عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه مسکن ، همواره یکی از دغدغه‌های استادان دانشگاه‌ها بوده است ، افزود : این طرح ، شروع و آغازی بر اجرای ساخت مسکن‌های دانشگاهیان به شمار می‌رود و امیدوارم که تعداد این واحدها در آینده افزایش یابد .  

    یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم ساخت خوابگاه‌های متاهلی و مسکن دانشگاهیان است

    بذرپاش با بیان اینکه ساخت خوابگاه برای دانشجویان متأهل ، تکلیف قانونی وزارت راه و شهرسازی در همکاری با سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها است ، گفت : در گذشته تعداد ساخت خوابگاه‌های متاهلی کم بود که تلاش کردیم تا در دولت سیزدهم این موضوع را در برنامه قرار دهیم و امروز این کار به ثمر نشسته است .

    واگذاری اراضی مسکونی دانشگاهیان ۹۹ ساله است

    وی تاکید کرد : اراضی در این طرح به اساتید به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار می‌شود و عملا قیمت زمین در این طرح برای استادان دانشگاه‌ها به صفر رسیده است . با تسهیلات بانک‌ها و کمکی که دانشگاه‌ها به استادان می‌کنند و آورده خود متقاضیان ، هزینه ساخت تأمین می‌شود . در اجرای این طرح ، باید کمیسیون ماده ۵ استان‌ها برگزار شده و مجوزهای تغییر کاربری این اراضی صادر شود . بخشی از این واحدها وارد فرآیند ساخت شده اند .

    بذرپاش گفت : ساخت ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی دانشگاهیان امروز در بیش از ۱۵۰۴ هکتار اراضی آغاز شد . از این میزان ، ۳۰ هزار و ۵۶۶ واحد متعلق به اساتید و کارکنان دانشگاه‌های سراسری ، ۵۸۰۰ واحد متعلق به خوابگاه‌های متاهلی است که مجموع مسکن کارکنان و اساتید و خوابگاه های متاهلی در اراضی به مساحت ۵۴۷.۷ هکتار اجرا خواهد شد . همچنین ، ۲۳ هزار و ۸۱۹ واحد نیز در زمینی به مساحت ۹۵۷ هکتار برای اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد احداث می‌شود .




    مطالب مرتبط

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    جزئیات احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب های مختلف بدین شرح است : واگذاری زمین در بخش اجاره ۹۹ ساله ، واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت ، مشمولین قوانین حمایتی معادل ۴۰۷ هزار و ۵۳۶ قطعه است . همچینن در بخش اراضی اجاره ۹۹ ساله در روستاها به میزان ۷۹ هزار و ۱۰۴ قطعه واگذار شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم تحویل ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به نیروهای مسلح و آغاز عملیات اجرایی ۱۴ هزار واحد جدید این بخش با حضور رییس جمهور و ...

    |

    ۶۰ خوابگاه متاهلی در برنامه احداث است که عملیات اجرایی آنها به مرور آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران