در حال بارگذاری ...
  • ۳۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دست ساخت است

    امروز ۲۸ بهمن‌ماه ، چهاردهمین جلسه شورای‌عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور مهرداد بذرپاش ، وزیر راه و شهرسازی ، برگزار و در این جلسه عملیات اجرایی احداث ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی دانشگاهیان ویژه دانشجویان دانشگاه‌های آزاد ، سراسری و خوابگاه‌های متاهلی آغاز شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : تاکنون بیش از ۳۵۰ واحد خوابگاهی متأهلی احداث ، تکمیل و بهره‌برداری شده و ۳۲۰۰ واحد در دست ساخت است که تا یک سال آینده آماده می‌شود ، ۲۶۰۰ واحد هم کارهای مقدماتی آنها انجام شده است .

    محمدعلی زلفی گل وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در چهاردهمین جلسه شورای‌عالی مسکن و در مراسم آغاز عملیات احداث بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی دانشگاهیان ، گفت : یک سال از دولت سیزدهم درگیر بازگشایی دانشگاه‌ها بعد از کرونا بود اما که تاکنون بیش از ۳۵۰ واحد خوابگاهی متاهلی احداث ، تکمیل و بهره برداری شده و ۳۲۰۰ واحد در دست ساخت است که تا یک سال آینده آماده می‌شود ، ۲۶۰۰ واحد هم کارهای مقدماتی آنها انجام شده‌ است .

    وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افزود : در پردیس‌های اصلی دانشگاهی اگر بتوانیم منازل مسکونی و خوابگاهی داشته‌ باشیم ، دسترسی استادان جوان و دانشجویان ما به پردیس بیشتر است و در راستای منافع ملی است ، مثلاً دانشگاه صنعتی اصفهان از بدو استخدام استادان ، منازل سازمانی در اختیار استادان قرار می‌دهد تا زمانی که بازنشسته می‌شوند اما در حال حاضر قانون اجازه نمی‌دهد از اراضی پردیس اصلی دانشگاه‌ها استفاده و مشکل مسکن نخبگان و اساتید را حل کنیم ؛ اگر این قانون در مراجع ذی‌صلاح اصلاح شود می‌توانیم این مشکل را حل کنیم ؛ در حال حاضر اراضی خارج از پردیس‌های اصلی را به مسکن سازمانی استادان اختصاص داده‌ایم .

    گفتنی است ، امروز ۲۸ بهمن‌ماه ، چهاردهمین جلسه شورای‌عالی مسکن به ریاست رئیس‌جمهور و با حضور مهرداد بذرپاش ، وزیر راه و شهرسازی ، برگزار و در این جلسه عملیات اجرایی احداث ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی دانشگاهیان ویژه دانشجویان دانشگاه‌های آزاد ، سراسری و خوابگاه‌های متاهلی آغاز شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تشکیل کارگروه تعیین سقف اجاره بها در گلستان بر اساس مصوبه شورایعالی مسکن کشور خبر ...

    |

    با توجه به مصوبه شورای‌عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کدپستی انجام شود .

    |

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

    بالاترین مصرف در سبد زندگی به مسکن اختصاص دارد و سهم بسزایی دارد و تامین مسکن برای نیروهای مسلح می‌تواند آرامش را برای آنان فراهم آورد . همت ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان محترم عالی با همکاری وزارت راه و شهرسازی و استانداری ها برای تامین مسکن قابل تقدیر است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس جمهور در چهاردهمین جلسه شورای‌عالی مسکن ، فرمان احداث ۶۰ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی ویژه دانشگاهیان را صادر کرد و عملیات ...

    |

    نظرات کاربران