در حال بارگذاری ...

اجرای برنامه‌ های راهبردی برای رفع مشکلات شهری

در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری ، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شده است لذا امسال تعداد ۴۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۶۰۶ مصوبه بوده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : این اداره کل راهبری و نظارت برکلیه امور مربوط به بخش شهرسازی و معماری در استان را بر عهده دارد و در این راستا برنامه‌ریزی های لازم به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری انجام شده است .

علیرضا قاری قرآن در خصوص اقدامات به عمل آمده در زمینه شهرسازی استان اظهار کرد : استان اصفهان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است ، همچنین این استان با دارا بودن ۱۱۴ شهر از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است . از مهم‌ترین طرح‌های فرا شهری استان اصفهان می‌توان به طرح جامع منطقه‌ای اصفهان در دهه ۶۰، طرح‌های جامع نواحی مرکزی ، غرب ، شمال شرق و جنوب استان اصفهان در دهه ۷۰ و ۸۰ ، طرح مجموعه شهری و سند آمایش سرزمین استان در دهه ۹۰ اشاره کرد .  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد : در این اداره کل ، معاونت شهرسازی و معماری ، راهبری و نظارت بر کلیه امور مربوط به بخش شهرسازی و معماری در استان را بر عهده دارد که راهبری ‌و نظارت بر اجرای ضوابط ‌و مقررات شهرسازی و معماری مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ، راهبری و نظارت بر تهیه و اجرای طرح های توسعه و عمران و راهبری دبیرخانه های کمیسیون های تخصصی مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ دراستان از جمله این موارد است .  

وی اضافه کرد : در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری ، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شده است لذا امسال تعداد ۴۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۶۰۶ مصوبه بوده است . همچنین تعداد ۸ نشست کارگروه امور زیربنایی در استان برگزار شده است که در مجموع ۴۱۸ طرح و برنامه در آن به تصویب رسیده است .

وی در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری استان اظهار کرد : در استان اصفهان ۳۵ طرح تفصیلی ابلاغ شده که تعداد ۱۳ طرح آن مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ است همچنین طرح تفصیلی ۱۰ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن ها در حال انجام است .  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۱ شهر استان پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ است و مرحله اول طرح تفصیلی ۲۵ شهر دیگر نیز اتمام یافته که در دستور کار جهت عقد قرارداد مرحله دوم قرار دارند .




مطالب مرتبط

مراحل تهیه طرح تفصیلی ۱۹ شهر استان پایان یافته که در دستور کار بررسی در جلسات آتی کمیسیون ماده ۵ است و طرح تفصیلی ۱۴ شهر دیگر در مراحل بررسی در جلسات کمیته‌های کارشناسی قرار دارد .

|

برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

|

موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

|

امسال بخش روبنایی ، شامل مدارس و مساجد ، با توجه به تأکیدات مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در اولویت قرار دارد و کنترل‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در مقام شناسایی ...

|

نظرات کاربران