در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور

    مسکن کوچک مقیاس سیاست وزارت راه و شهرسازی نیست و این وزارتخانه در دولت سیزدهم در تلاش است تا مسکن در شأن مردم را برای آنها فراهم کند . همچنین مطابق مواد ۲، ۳۳ و ۴۳ قانون اساسی ، تامین مسکن متناسب با نیاز از جمله سیاست های دولت است و نگاه ما به مسکن ، خوابگاه نیست . بلکه نگاه ما به مسکن ، مسکنی برای تحکیم بنیان خانواده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام اجرای ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور از تکمیل و تحویل ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن و واحدهای مسکونی مهر در دولت سیزدهم خبر داد .

    هادی عباسی‌اصل در نشست خبری که در ساختمان دادمان برگزار شد به سوالات خبرنگاران در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، تکمیل واحدهای مسکن مهر و همچنین سیاستگذاری های مختلف در این بخش پاسخ داد .

    ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل متقاضیان شد

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص واحدهای باقیمانده مسکن مهر گفت : در دولت سیزدهم تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر به ۱۱۷ هزار واحد رسیده است و بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکونی دیگر باقیمانده است که در برنامه تکمیل قرار دارد و تلاش دولت سیزدهم تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در کنار احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن است .

    ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال ساخت است

    عباسی اصلی ادامه داد : هم اکنون احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد رسیده است که این واحدها در شکل های مختلف از جمله واگذاری زمین ، انبوه سازی ، خودمالکی و واگذاری زمین به گروه های ساخت و همچنین واگذاری زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت در حال اجراست .

    این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی در بیان جزئیات احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن توضیح داد : از ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، ۶۷ هزار واحد مسکونی مختص به واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت، ۲۸۸ هزار واحد واگذاری زمین به گروه های ساخت یک تا سه نفره است . همچنین ، ۶۶۴ هزار واحد نیز با نظارت وزارت راه و شهرسازی توسط انبوه سازان در حال ساخت است .

    به گفته وی ، از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح نیز ۲۲۹ هزار واحد در حال ساخت است و واحدهای مسکونی در حال نوسازی در بافت های فرسوده نیز به ۲۲۴ هزار واحد رسیده است. همچنین تسهیلات خودمالکی نیز به ۱۸۳ هزار مالک پرداخت شده است و این تعداد واحد خودمالکی نیز در سراسر کشور در حال ساخت است .

    تحویل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی و مسکن مهر به متقاضیان

    معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به طور میانگین ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت : از ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت در کشور ، ۴۰۰ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است . در رابطه با چینی‌ها و مشارکت با آنها در ساخت مسکن ، سیاست دولت ، سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی در ساخت مسکن است . اما در بخش پیمانکاری و ساخت ، مطلوبیت وزارت راه و شهرسازی ، استفاده از توان نیروهای داخلی است .

    عباسی‌ گفت : مسکن کوچک مقیاس سیاست وزارت راه و شهرسازی نیست و این وزارتخانه در دولت سیزدهم در تلاش است تا مسکن در شأن مردم را برای آنها فراهم کند . همچنین مطابق مواد ۲، ۳۳ و ۴۳ قانون اساسی ، تامین مسکن متناسب با نیاز از جمله سیاست های دولت است و نگاه ما به مسکن ، خوابگاه نیست . بلکه نگاه ما به مسکن ، مسکنی برای تحکیم بنیان خانواده است .

    تخصیص ۳۷۰۰ میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و روبنایی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در خصوص خدمات زیربنایی و روبنایی نیز ۳۷۰۰ میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی نهضت ملی مسکن و مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی تخصیص یافته است. در خصوص تأمین اعتبار برای ارائه و تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی یک سوم را وزارت راه و شهرسازی پرداخت کرده است ، همچنین یک سوم بر عهده وزارت نیرو امتعهد شده است تا هیچ پروژه ای بدون آب و برق و دفع فاضلاب به متقاضیان تحویل نشود و  استانداری ها هم باید یک سوم دیگر اعتبار مورد نیاز را بپردازند .

    عباسی‌ در بخش دیگری از سخنان خود، ساخت شهرک‌های جدید را اولویت وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت : در تهران و سایر شهرها، مکانیابی احداث شهرک‌های مسکونی جدید در حال انجام است و در برنامه است تا در تهران حداقل ۵ شهرک جدید مکانیابی و مقدمات آن برای احداث انجام شود .

    وی افزود : تفاهم احداث ۲۰۰ هزار واحد صنعتی انجام شده است و این واحدها با شرط مشارکت صنایع و تسهیلات تکمیلی توسط صنایع اجرایی خواهد شد . اراده دولت در تولید مسکن جدید است و با تمان توان در حال پیگیری احداث واحدهای مسکونی است .

    این مقام مسئول تسهیل گری های دولت را در بخش مسکن شامل افزایش رقم تسهیلات نهضت ملی مسکن در تمامی شهرها به ۵۵۰ میلیون تومان و در روستاها به ۳۵۰ میلیون تومان عنوان کرد .

    به گفته وی ، وزارت راه و شهرسازی تلاش می کند تا قیمت تمام شده مسکن برای مردم در حد توان کاهش یابد. اما درعین حال برخی از پیش زمینه های مسکن از جمله دستمزدها و قیمت مصالح تابعی از اقتصاد کلان کشور است و به همین دلیل برخی از تغییر قیمت‌ها نیز تابعی از تحولات اقتصاد کلان خواهد بود . تخصیص زمین با اجاره ۹۹ ساله به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تلاش برای کاهش اقساط و تسهیل گری در بخش پرداخت اقساط بخش دیگری از اقداماتی است که دولت سیزدهم در بخش مسکن سیاستگذاری کرده است .




    مطالب مرتبط

    تمام تلاش مان این است که با تعامل و همگرایی کلیه مسئولان استانی این تعداد واحد مسکونی تعیین تکلیف شده و طرح مسکن مهر در استان به اتمام برسد .

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست مشترک مسئولان شهرستان دزفول با مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    نظرات کاربران