در حال بارگذاری ...
  • همکاری بانک مسکن و پالایشگاه‌های نفتی برای تسریع در ساخت شهرهای ساحلی خلیج فارس

    پالایشگاه‌های جنوب کشور به عنوان مجموعه‌هایی بزرگ در کمک به اقتصاد کشور نیز سهم بسزایی دارند و می‌توانند با انعقاد تفاهم‌نامه و سپرده‌گذاری مناسب نزد بانک مسکن علاوه بر کمک شایان در پیشرفت این پروژه ، فرصت تامین مسکن برای کارکنان این پالایشگاه‌ها را فراهم کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با هدف پیشرفت پروژه‌های مسکونی شهرهای ساحلی ، همکاری‌های بانک مسکن با پالایشگاه‌های جنوب کشور آغاز می‌شود .

    سیدعباس حسینی و اعضای هیات مدیره بانک مسکن در سفر اخیر خود به استان هرمزگان ، با مدیران عامل دو پالایشگاه نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس دیدار کردند .

    جعفر آقاملائی و علی کمالی اعضای هیات مدیره بانک در نشست‌هایی با علیرضا جعفرپور مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و احمد هاشمی مدیرعامل پالایشگاه نفت بندرعباس در محل این پالایشگاه‌ها ، در مورد همکاری‌های دو جانبه و انعقاد تفاهم‌نامه به تبادل نظر پرداختند .

    کمالی در این جلسات گفت : بانک مسکن نخستین مجموعه‌ای بود که با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه شهرهای جدید ساحلی ، در آیین کلنگ‌زنی این شهر ۲۰ هزار واحدی با حضور وزیر راه و شهرسازی حضور یافت .

    وی ادامه داد : پالایشگاه‌های جنوب کشور به عنوان مجموعه‌هایی بزرگ در کمک به اقتصاد کشور نیز سهم بسزایی دارند و می‌توانند با انعقاد تفاهم‌نامه و سپرده‌گذاری مناسب نزد بانک مسکن علاوه بر کمک شایان در پیشرفت این پروژه ، فرصت تامین مسکن برای کارکنان این پالایشگاه‌ها را فراهم کنند . بانک مسکن ضمن انعقاد تفاهم‌نامه ، علاوه بر پرداخت تسهیلات در بخش مسکن به کارکنان این مجموعه‌ها ، در زمینه صدور ضمانت‌نامه نیز خدمات خوبی ارائه می‌کند . خدمات ارزی بانک مسکن نیز جزء موارد قابل ارائه در این تعامل خواهد بود .

    در ادامه این نشست ، جعفر آقاملائی عضو دیگر هیات مدیره بانک با اشاره به اینکه ۲ مجموعه پالایشگاه بیش از ۶۵ درصد بنزین کشور را تامین می‌کنند ، از تلاش‌های جوانان این مرز و بوم برای سربلندی ایران عزیز اسلامی در مقابل تحریم‌های ظالمانه تشکر و قدردانی کرد .

    وی با ارایه توضیحات جامعی از محصولات سپرده‌ای و تسهیلات بانک مسکن ، پیشنهادات مختلفی را برای استفاده از تسهیلات مسکن برای کارکنان پالایشگاه‌ها تشریح کرد .

    در این جلسات مقرر شد پس از انعقاد تفاهم‌نامه و تکمیل پرونده ، تسهیلات ارزی جهت تکمیل فاز جدید پالایشگاه نفت بندرعباس و در بخش خرید تجهیزات پرداخت شود .

    علیرضا جعفرپور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز با خدمات ارزنده بانک مسکن در آبادانی کشور بالاخص تامین مالی تسهیلات نهضت ملی مسکن قدردانی و بر همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد .

    پیگیری ساخت پروژه شهر ساحلی خلیج فارس

    در نشست اعضای هیات مدیره بانک با آرش رضایی مسئول دفتر فنی استانداری هرمزگان و عبدالمجید کهوری نماینده شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در محل مدیریت شعب بانک مسکن استان ، تسریع در عملیاتی شدن تفاهم‌نامه ساخت شهر ساحلی خلیج فارس و پیگیری‌های دو جانبه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت .

    اعضای هیات مدیره بانک مسکن در این سفر در جریان برگزاری همایش آموزشی حوزه ارزی بانک در گمرک بزرگ شهید رجائی بندرعباس ، قرار گرفتند و در جلسه بازاریابی مدیریت با عنوان قرارگاه عملیاتی بازاریابی شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان و نیز برخی شعب بانک در بندرعباس نیز حضور یافتند .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از محل تلفیق منابع تودیعی دولت به همراه منابع داخلی بانک مسکن با معرفی نامه‌های ارسالی از سوی نهاد متولی قابل پرداخت به متقاضیان واجد شرایط است .

    |

    باید توجه کرد که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در عرصه ساخت و ساز با جهت گیری حمایتی در حوزه مسکن همواره تلاش دارد در رونق اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد .

    |

    هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

    |

    نظرات کاربران