در حال بارگذاری ...
  • تصویب بسته های تشویقی شهرسازانه در رباط کریم ، اسلامشهر و چهاردانگه

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب تهران از تصویب بسته تشویقی شهرسازانه برای محلّات مشمول و غیرمشمول رباط کریم ، اسلامشهر و چهار دانگه در کمیسیون ماده پنج استانداری تهران خبر داد .

    مجتبی صادقی گفت : با تلاشهای شهرداران اسلامشهر ، چهار دانگه و رباط کریم محلات مشمول و غیر مشمول (۲۲ محله) بافت فرسوده جهت اجرایی شدن بسته تشویقی شهرسازانه در دو جلسه اخیر معاونت شهرسازی و معماری این اداره کل به تصویب کمیسیون ماده پنج استان رسیده است که در این خصوص از سرعت عمل معاونت شهرسازی و معماری اداره کل سپاسگزارم .

    وی از شهرداران شهرهای نسیم شهر ، صالحیه و گلستان (مجموعه شهرستان بهارستان) خواست هر چه سریعتر مدارک و مستندات و نقشه های محلات را به معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ارسال نمایند .

    وی جریان سازی برای توسعه نوسازی و بومی سازی بسته های تشویقی را در توسعه مدرن بافت های هدف یک الزام عنوان کرد و گفت : موارد ارسالی توسط شهرداران به سرعت بررسی و تدقیق شده و در جلسات کمیسیون ماده پنج استان به ترتیب مطرح می شود .




    مطالب مرتبط

    تاکنون دو شهر از ۴۸ شهر استان دارای بسته تشویقی شهرسازانه شده اند و انتظار داریم سایر شهرهای استان نیز مستندات خود را به دبیرخانه شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران جهت تصویب و طی فرایندهای قانونی ارائه کنند .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    نظرات کاربران