در حال بارگذاری ...
  • رشد ۲.۸ درصدی بخش مسکن و ساختمان در ۹ ماهه ابتدایی امسال

    سامانه خودنویس سامانه‌ای است که با هدف رایگان کردن قرارداد اجاره بین موجر و مستاجر راه اندازی شده است و از سال آینده خرید و فروش ملک را در این سامانه انجام خواهیم داد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رشد بخش مسکن و ساختمان در ۹ ماهه ابتدای امسال به مثبت ۲.۸ درصد رسید ، از تلاش برای افزایش این رقم خبر داد و گفت : میزان واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت تا پایان سال به ۷۰ هزار واحد می‌رسد .

    مهرداد بذرپاش امروز دوم اسفند ، در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران، برنامه‌های این وزارتخانه در بخش مسکن و ساختمان را ، تشریح کرد .

    واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت تا پایان سال به ۷۰ هزار می‌رسد

    وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در سال جاری هدف‌گذاری برای واگذاری زمین به ۷۰ هزار متقاضی در طرح جوانی جمعیت محقق شد ، گفت : امروز و فردا در ۱۰ استان کشور به ۱۰ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت زمین واگذار می‌شود که این واگذاری‌ها در مراسمی در این استان‌ها انجام می‌شود و با این واگذاری‌ها ، در مجموع ۶۸ هزار و ۳۴۷ متقاضی طرح جوانی جمعیت به زمین دست خواهند یافت. همچنین پس از اتمام کمپین خانواده مهدوی ، به رقم ۷۰ هزار واگذاری زمین دست خواهیم یافت .

    رشد بخش مسکن و ساختمان به مثبت ۲.۸ درصد رسید

    عضو کابینه دولت سیزدهم ، در خصوص نرخ رشد بخش مسکن و ساختمان ، توضیح داد : امروز رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با استناد به آمار مرکز آمار ایران ، اعلام کرد که در بخش مسکن و ساختمان در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ با نزول منفی ۱.۸ درصدی مواجه بود ،‌ اما این رقم در ۹ ماه مشابه سال ۱۴۰۲ به مثبت ۲.۸ درصد رسید و تلاش می‌کنیم تا با ابزارهایی که در دست داریم ، این میزان رشد را افزایش دهیم .

    سال آینده  بخش خرید و فروش در سامانه خودنویس فعال می‌شود

    بذرپاش در ادامه به راه‌اندازی و فعالیت سامانه خودنویس برای ثبت رایگان اجاره اشاره کرد و افزود : سامانه خودنویس سامانه‌ای است که با هدف رایگان کردن قرارداد اجاره بین موجر و مستاجر راه اندازی شده است و از سال آینده خرید و فروش ملک را  در این سامانه انجام خواهیم داد .

    بذرپاش تصریح کرد : سامانه خودنویس با هدف شفاف کردن معاملات ، مدیریت بهتر بازار و کاهش قیمت تمام شده مستاجران برای پرداخت هزینه‌های واسطه و کمک برای رفتن به سمت اسناد رسمی که مورد تاکید رهبر انقلاب است ، راه‌اندازی شده است .

    به گفته وی، سامانه خودنویس و راه‌اندازی و ارتقا آن ، یکی از روش‌های مناسب برای جاری و ساری کردن اسناد رسمی است که انجام معاملات را آسان‌تر می‌کند .

    قرارداد اجاره ۸۷ هزار و ۴۳۵ نفر در سامانه خودنویس نهایی شد

    عضو کابینه دولت سیزدهم گفت : تا امروز بیش از یک میلیون و ۲۶۸ هزار کاربر از سامانه خودنویس استفاده کردند و ۳۴۷ هزار و ۸۷۵ نفر نیز قرارداد خود را در این سامانه ثبت، و ۸۷ هزار و ۴۳۵ نفر قرارداد خود را نهایی کردند .

    بذرپاش ادامه داد : وزارت راه و شهرسازی در تلاش است تا سایر سامانه‌ها را به‌تدریج به این سامانه متصل کند ؛ با این‌کار در صدد هستیم تا کار برای مشاوران املاک آسان‌تر شود و در این سامانه ، مشاوران املاک نیز امکان دریافت رایگان کد رهگیری را دارند . با اتصال تمامی سامانه‌ها به سامانه خودنویس و تقویت آن ، کنترل و مدیریت کردن بازار به نحو شایسته‌تری انجام می‌شود .

    هدف از مذاکره با چینی‌ها، آوردن سرمایه به بخش مسکن و ساختمان است

    وزیر راه و شهرسازی در خصوص مذاکره چینی‌ها با وزارت راه و شهرسازی در خصوص موضوع مسکن ، گفت : چینی‌ها پیشنهادات متعددی را ارائه کردند که چندین توافق با آن کشور انجام شده است ؛ هدف‌گذاری ما در مشارکت با چینی‌ها آوردن سرمایه خارجی در بخش ساختمان و مسکن است و یکی از تاکیدهای ما این است که جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم .

    بذرپاش ادامه داد : در حوزه ساختمان و مسکن ، دستاوردهای ما به لحاظ فن‌اوری مناسب است و نیازمندی و وابستگی در بخش ساختمان و مسکن حداقلی است . با این وجود برخی از کشورها در بخش صنعتی‌سازی و ساخت واحدهای مسکونی با سرعت بالا توانمندی هایی دارند که در شرکت‌های داخلی نیز چندین شرکت این قبیل اقدامات را در برنامه‌های خود برای اجرا دارند .

    وی تاکید کرد : بیش از آنکه به تکنولوژی نیاز  داشته باشیم به منابع مالی نیاز داریم  تا بتوانیم به پروژه‌ها سرعت بیش‌تری دهیم . امروز در حوزه نهضت ملی مسکن ،‌ ساخت بیش از دو میلیون و ۲۴۴ هزار واحد مسکونی آغاز شده که در قالب‌های مختلف در حال اجرا است .

    بذرپاش تصریح کرد : در بخش ساختمان در تلاش هستیم تا به فن‌اوری‌های روز دست یابیم . در داخل فن‌اوری‌های خوبی داریم که از آنها به ویژه در ساخت ساختمان‌های بلند ، بهره‌مند خواهیم شد .

    ۵۰ درصد ساخت و سازها به احداث واحدهای تک طبقه و ویلایی اختصاص دارد

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سیاست‌های این دوره مسکن به تک طبقه و ویلایی‌سازی اختصاص یافته است ، گفت : بخش انبوه‌سازی در بخش تک طبقه و ویلاسازی حدود ۵۰ درصد ساخت و سازها را به خود اختصاص داده که سیاست ما به این سمت است . همچنین در سایر بخش‌های ساخت و ساز و احداث ساختمان‌های بلند ، از فن‌اوری‌های ساخت بهره لازم را خواهیم برد.

    به گفته بذرپاش ، وزارت راه و شهرسازی در تامین زمین روستایی و شهری نیز تلاش خود را به کار برده است و متعقد است که با این روش، هم الگوهای ایرانی-اسلامی رعایت خواهد شد و هم نیاز متقاضیان به مسکن برآورده خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان مازندران ۸۴۳۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن را افتتاح کرد و هم‌زمان ۱۴۷ قطعه زمین برای طرح ...

    |

    گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از اختصاص زمین به نهضت ملی مسکن به میزان بیش از ۶ برابر مسکن مهر خبر داد و گفت : عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به ...

    |

    از نیمه سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفته شد که زمین‌های روستایی را وارد مدار ساخت کنیم و از این طریق ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در کشور معادل ۴۰ هکتار زمین تأمین و مقرر شد با واگذاری کار ساخت واحدها به مردم از بروز مجدد مشکلات همانند زمان اجرای مسکن مهر جلوگیری و کارها با شتاب بیشتری ...

    |

    نظرات کاربران