در حال بارگذاری ...
  • واگذاری ۱۴۰۰ واحد طرح جوانی جمعیت در ۷ شهر جدید تا پایان سال جاری

    خوشبختانه در حال حاضر امکان تخصیص ۲ هزار و ۹۳۱ متقاضی تأیید نهایی شده حسب اعلام شرکت های تابعه فراهم شده و تلاش است تا پایان سال جاری ، ۱۴۰۰ واحد در شهرهای جدید ایوانکی ، امیرکبیر ، سهند ، گلبهار ، مجلسی ، فولادشهر و رامشار نیز واگذار شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از واگذاری ۱۴۰۰ واحد مسکونی به خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت تا پایان سال جاری در شهرهای جدید خبر داد .

    در راستای اجرای مواد ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اعلام شرایط خانوارهای مشمول این قانون ، وزارت راه و شهرسازی (به نمایندگی از دولت) مکلف شد به منظور تأمین مسکن خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر ، یک قطعه زمین حداکثر به مساحت ۲۰۰ مترمربع منطبق با ضوابط حد نصاب تفکیک بر اساس طرح‌های هادی روستایی یا طرح های جامع شهری مصوب یا واحد مسکونی واگذار نماید .

    سعید غفوری رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید نیز در خصوص آخرین وضعیت واگذاری های طرح جوانی جمعیت در شهرهای جدید بیان کرد : طبق بررسی های بعمل آمده تا کنون مجموع متقاضیان تأیید نهایی شده برای طرح جوانی جمعیت در شهرهای جدید تعداد ۱۱ هزار و ۹۹۳ نفر اعلام شده که تا به امروز برای یک هزار و ۸۹۳ خانوار آن ها تخصیص زمین صورت گرفته و ۴۰۷ نفر از آنها صاحب قرارداد هستند .

    وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۰ متقاضی هنوز موفق به تخصیص زمین و یا واحد مسکونی نشده اند گفت : خوشبختانه در حال حاضر امکان تخصیص ۲ هزار و ۹۳۱ متقاضی تأیید نهایی شده حسب اعلام شرکت های تابعه فراهم شده و تلاش است تا پایان سال جاری ، ۱۴۰۰ واحد در شهرهای جدید ایوانکی ، امیرکبیر ، سهند ، گلبهار ، مجلسی ، فولادشهر و رامشار نیز واگذار شود .




    مطالب مرتبط

    بر این اساس پیگیری‌های لازم انجام شد و حدود ۲۵ هزار متر مربع از اراضی دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن ، واقع در شهر بهاران ، جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (متقاضیانی که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشند) و خانوارهای دارای چهار ...

    |

    شهر جدید امیرکبیر آماده شروع جهشی برای ساخت ویلایی است و لازم است وزیر کشور مساعدت داشته باشند تا توسط دستگاه‌های خدمات رسان و شبکه‌های زیرساخت تامین آب پایدار این شهر شکل گیرد .

    |

    در هشت سال قبل از دولت سیزدهم دچار رکود شدید در حوزه مسکن بودیم و باید آنچه از قبل مانده بود نیز به اتمام می رسید، همچنین کارهای در دست اقدام باید آغاز می شد ، از طرفی رکود شدید اقتصادی و رشد منفی تورم نزدیک به ۶۰ درصد وجود داشت و شهید رئیسی در این شرایط دولت را تحویل گرفتند که ...

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    در حال حاضر با حضور ۱۰ پیمانکار و توسعه‌گر محلی فعال ، ۵۰ واحد تجهیزات و ماشین آلات عمرانی سنگین و نیمه سنگین ، فعالیت نیروهای متخصص در حوزه های مختلف به صورت مستقیم و تعداد بسیار بیشتری شاغلین غیر مستقیم و تبعی ، شهر جدید تیس به بزرگترین کارگاه عملیات عمرانی استان سیستان ...

    |

    نظرات کاربران