در حال بارگذاری ...
  • تخصیص زمین در دولت سیزدهم ۸ برابر دولت‌های قبل

    در بحث زمین مربوط به نهضت ملی مسکن که بر عهده ما گذاشته شده ، تا الان بیش از ۴۰ هزار هکتار به محدوده شهرها الحاق شده و ما توانسته‌ایم از توسعه افقی شهرها در اراضی دولتی استفاده و زمین‌هایی را فراهم کنیم برای اینکه این طرح در اراضی دولتی شکل بگیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت : در طرح مسکن مهر دولت‌های قبل ۵۹۰ هزار واحد را تحویل داد که زمینی حدود ۸ هزار هکتار به آن تخصیص یافته بود ، اما اکنون دولت سیزدهم ۴۰ هزار هکتار زمین را برای نهضت ملی مسکن تعیین کرده که حدود ۸ برابر آن است .

    ارسلان مالکی با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ، گفت : طرح بزرگ نهضت ملی مسکن به سرعت در حال پیشروی است و هر روزی که می‌گذرد توفیقات این طرح بیشتر از گذشته روشن می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : در بحث زمین مربوط به نهضت ملی مسکن که بر عهده ما گذاشته شده ، تا الان بیش از ۴۰ هزار هکتار به محدوده شهرها الحاق شده و ما توانسته‌ایم از توسعه افقی شهرها در اراضی دولتی استفاده و زمین‌هایی را فراهم کنیم برای اینکه این طرح در اراضی دولتی شکل بگیرد .

    مالکی گفت : مکان‌یابی بیش از ۵۰ نقطه شهرک را در این طرح مصوب کردیم . در بخش زمین نسبت به گذشته توفیقات بسیار خوبی به دست آمده است . در مسکن مهر دولت‌های قبل در مجموع ۵۹۰ هزار واحد تحویل شده که زمینی حدود ۸ هزار هکتار به آن تخصیص یافته بود ، اما اکنون ما عدد ۴۰ هزار هکتار را اعلام می‌کنیم که حدود ۸ برابر آن مقدار است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : یکی از ابعادی که قانون‌گذار بر اساس آن اجازه تامین زمین را داده مشارکت دستگاه‌هایی است که زمین دارند . البته همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی با طرح نهضت ملی مسکن هم بسیار خوب بوده و هیچ مضایقه‌ای نداشته‌اند .

    وی تاکید کرد : یکی از مشکلات مربوط به اراضی آزاد دانشگاه‌ها بود که با برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها برای هیات‌های علمی برای خودشان مسکن ساخته می‌شود و ما مشکلی برای بحث زمین نداریم .




    مطالب مرتبط

    ساخت این مدارس با همکاری سازمان نوسازی مدارس صورت پذیرفته و ادامه ساخت ۵۴ مدرسه در قالب ۶۱۱ کلاس درس نیز در حال اجرا و تکمیل است .

    |

    از ۲۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شده مسکن حمایتی در استان خوزستان برای ۲۱ هزار نفر پروژه تخصیص داده شده و ۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی افتتاح حساب کرده و ۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی افتتاح حساب تحت پوشش هم در استان وجود دارند .

    |

    در روند اجرای پروژه‌ها بسیاری از مسائل و مشکلات وجود دارد که تنها از طریق پیگیری دقیق از نزدیک قابل شناسایی و رفع هستند و نمی‌توان این مشکلات را از مرکز مرتفع کرد . بنابراین بازدید مدیران ستادی از نزدیک ضروری و الزامی است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در همراهی مدیر کل دفتر امور نظارت عالی فنی پروژه های سازمان ملی زمین و مسکن در جریان ...

    |

    طبق این تفاهم نامه ، اداره کل راه و شهرسازی مکلف به تخصیص اراضی لازم در سایت‌های مسکن شش هر گنبد ، علی آباد کتول ، کلاله ، کردکوی ، دلند و انبار الوم شد .

    |

    نظرات کاربران