در حال بارگذاری ...
  • صدور ۸۳ پروانه نوسازی در بافت فرسوده شاهین‌شهر و میمه از سال ۱۴۰۰ تاکنون

    نوسازی بافت فرسوده سبب زیباتر شدن محیط شهر ، ساخت خانه های مقاوم ، امکانات رفاهی بیشتر و آسایش ساکنین ، بازتر شدن محیط گذرگاه‌ها و افزایش سرمایه مالکین خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت : از سال ۱۴۰۰ تاکنون مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۸۳ واحد فرسوده اخذ کردند .

    صادق حاجی اظهار کرد : این شهرستان دارای شش شهر شاهین شهر ، گزبرخوار ، گرگاب ، میمه ، وزوان ، لایبید و ۱۹ روستا است و جمعیت آن براساس سرشماری سال ۹۵ بالغ بر ۲۳۴ هزار نفر بوده که با توجه به مهاجر پذیر بودن شهرستان جمعیت رو به افزیشی دارد . مساحت محدوده شهر شاهین شهر ۳ هزار و ۱۱۶ هکتار و مساحت بافت فرسوده این شهر ۲۴ هکتار است ، همچنین به ترتیب در شهرهای گرگاب ۲۳۳ و ۱۶ ، گز و برخوار ۶۸۱ و ۷۳ ، لایبید ۱۷۳ و ۱۴ ، میمه ۳۲۹ و ۵۳ و وزوان ۲۸۶ و ۳۳ هکتار مساحت محدوده و بافت فرسوده است .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین شهر و میمه در خصوص پروانه های نوسازی صادر شده برای نوسازی منازل فرسوده این شهرستان عنوان کرد : در سال های ۱۴۰۰ لغایت تا کنون مالکان در بافت فرسوده ۶ شهر شهرستان شاهین شهر و میمه پروانه نوسازی برای ۸۳ واحد فرسوده را اخذ کردند .  

    وی با اشاره به ضرورت نوسازی بافت های فرسوده اظهار کرد : نوسازی بافت فرسوده سبب زیباتر شدن محیط شهر ، ساخت خانه های مقاوم ، امکانات رفاهی بیشتر و آسایش ساکنین ، بازتر شدن محیط گذرگاه‌ها و افزایش سرمایه مالکین خواهد شد . با توجه به وجود بناهای ناپایدار در بافت های فرسوده ، تهدیدهایی که این قبیل بناها دارند و جان ساکنان را به خطر می اندازد لذا نوسازی فرصتی است که می توان از آن بهره برد و به تولید مسکن رسید .

     




    مطالب مرتبط

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    نظرات کاربران