در حال بارگذاری ...
  • سازمان‌های مردم نهاد برای مشارکت در تدوین برنامه جامع شهر اصفهان ثبت‌نام کنند

    در نگرش و روش نوین ، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها ، مشارکتی‌بودن فرایند تدوین برنامه است ، بنابراین سازمان‌های مردم‌نهاد در صورت مشارکت فعال در این زمینه ، می‌توانند نقش بی‌بدیلی در پیشرفت و توسعه اصفهان ایفا کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان ، در راستای پیشرفت و توسعه اصفهان ، از سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) دعوت کرد برای تدوین دومین برنامه جامع شهر اصفهان ثبت‌نام کنند .  

    محمد بنائیان اظهار کرد : مرحله دوم تدوین برنامه جامع شهر اصفهان با نگرش و روش نوین آغاز شده است .  

    وی افزود : در نگرش و روش نوین ، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها ، مشارکتی‌بودن فرایند تدوین برنامه است ، بنابراین سازمان‌های مردم‌نهاد در صورت مشارکت فعال در این زمینه ، می‌توانند نقش بی‌بدیلی در پیشرفت و توسعه اصفهان ایفا کنند .  

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد : از سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) دعوت می‌شود جهت اعلام آمادگی برای همکاری در تدوین برنامه جامع شهر اصفهان ، با مراجعه نشانی https://survey.isfahan.ir/vote/f۰۱۷۸b۳ ، ثبت‌نام کنند .

    بنائیان تاکید کرد : شرایط و فرایند مشارکت سمن‌ها پس از طی پایان مهلت مقرر برای ثبت‌نام که پایان روز شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ خواهد بود ، اطلاع‌رسانی می‌شود . 




    مطالب مرتبط

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    با توجه به رویکردهای اقتصادی و اجتماعی در تهیه طرح های توسعه شهری از اسناد راهبردی برنامه ششم توسعه نیز می‌توان به عنوان سند فرادست در تهیه طرح های توسعه شهری نام برد .

    |

    با توجه به‌ اینکه شهر اصفهان به پشتوانه ظرفیت های تاریخی ، اقتصادی و اجتماعی بر اساس مصوبه ۱۳۹۷ شورای عالی شهرسازی و معماری کشور تحت عنوان «اتخاذ رویکرد نوین در تهیه طرح های جامع شهری» از طرف شورای عالی شهرسازی و معماری به عنوان یکی از پنج شهر پایلوت کشور برای تهیه برنامه ...

    |

    نظرات کاربران