در حال بارگذاری ...
  • اخلاق حرفه‌ای مهندسی راهی به سوی توسعه پایدار در صنعت ساخت و ساز است

    مهندسان به‌عنوان زاینده تفکرات و دانش و اندیشه‌های منطقی نقش مهمی در عینیت بخشیدن به اهداف توسعه کشور دارند و از این‌رو ، آموزش مهندسان مجرب و حرفه‌ای بر پایه علوم و دانش روز از مهم‌ترین رسالت‌های آموزشی در کشورهای پیشرفته و از جمله کشورمان ایران ، محسوب می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد : ارتقا دانش مهندسی با رعایت اخلاق حرفه‌ای ، راهی به‌سوی توسعه پایدار در صنعت ساخت ­و ساز کشور است .

    محمدمهدی حیدری با تبریک روز مهندس در خصوص نقش مهندسان در ارتقا تاب‌آوری شهری و همچنین ارتقا تاب‌آوری مدهای مختلف حمل و نقلی ، گفت : مفهوم توسعه با ساخت­ و ساز عجین شده است و بدون احداث زیرساخت‌های عمرانی ، اهداف توسعه کشور تحقق نمی‌یابد . مهندسان به‌عنوان زاینده تفکرات و دانش و اندیشه‌های منطقی نقش مهمی در عینیت بخشیدن به اهداف توسعه کشور دارند و از این‌رو ، آموزش مهندسان مجرب و حرفه‌ای بر پایه علوم و دانش روز از مهم‌ترین رسالت‌های آموزشی در کشورهای پیشرفته و از جمله کشورمان ایران ، محسوب می‌شود .

    رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه همانگونه که پزشکان نقش اصلی در سلامت جامعه ایفا می‌کنند ، مهندسان با فعالیت در توسعه زیرساخت‌های عمرانی و صنعتی، عامل پویایی انسان‌ها در محیط‌های مختلف و متنوع جوامع به شمار می‌روند ، توضیح داد : مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی به‌عنوان اصلی‌ترین مرکز تحقیقاتی در زمینه ارتقای دانش مهندسی در حوزه راه و شهرسازی، رسالت بسیار بزرگی بر دوش دارد و تاکنون نیز گام‌های بزرگی در این‌ زمینه برداشته است .

    تلاش برای اصلاح الگوی مصرف در صنعت ساختمان منطبق با اقلیم

    حیدری، تلاش برای اصلاح الگوی مصرف در صنعت ساختمان منطبق با اقلیم مناطق مختلف کشور ، تلاش برای احداث سازه‌هایی امن و با عمر مفید زیاد ، استفاده از مصالح بومی و ارتقا کیفی مصالح را از جمله سیاست‌های مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، عنوان کرد .

    به گفته وی ، هم‌اکنون ، فناوری‌های‌ صنعتی‌سازی ساختمان با رعایت الگوهای مصرف بهینه در زمینه‌ تولید مصالح و کاربرد آن‌ها در ساخت‌وساز ، مورد توجه و تاکید مهندسان و دست‌اندرکاران ساخت‌وساز است .

    اخلاق حرفه‌ای مهندسی راهی به سوی توسعه پایدار در صنعت ساخت و ساز است

    حیدری تصریح کرد : یقینا ، ارتقای دانش مهندسی با رعایت اخلاق حرفه‌ای ، راهی به‌سوی توسعه پایدار در صنعت ساخت ­و ساز کشور است و این اطمینان وجود دارد که با همدلی ، صداقت ، تلاش و پشتکار همه‌ مهندسان ، شاهد ارتقای تاب‌آوری در عرصه‌های مختلف کشور باشیم .




    مطالب مرتبط

    دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال‌های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی‌نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است .

    |

    تبیین مقوله صنعتی‌سازی ، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور ، مطلوب و قابل‌قبول است . حلقه گمشده در این بخش ، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت ، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع ، ...

    |

    مهندسان صنعت ساختمان از جمله افراد تاثیرگذار در حوزه ساخت‌وساز محسوب می‌شوند و می‌توان گفت ایمنی ساختمان‌های در دست احداث با تلاش ، خلاقیت و مهم‌تر از آن وجدان کاری این قشر پیوند ناگسستنی دارد .

    |

    استفاده از نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی، شبیه‌سازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ، مدل‌سازی اطلاعات ساختمان و پلتفرم‌های آموزش آنلاین نیز می‌توانند به هنرآموزان و دانش‌آموزان کمک کنند تا به صورت تعاملی با مفاهیم  فناوری‌های نوین ساختمانی آشنا شوند .

    |

    بر اساس آمارهای رسمی از حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی در شهر کاشمر نزدیک به ۲۰ هزار واحد مسکونی یعنی حدود ۷۰ درصد واحدها فاقد اسکلت و همچنین از حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت و ۴ هزار واحد مسکونی شهر خلیل‌آباد نزدیک به این گسل نیز حدود ۲ هزار واحد مسکونی و بیش از ۷۰ درصد فاقد اسکلت است . این ...

    |

    نظرات کاربران