در حال بارگذاری ...

بسته سیاستی نما و منظر شهری در بافت‌های فرسوده تدوین می‌شود

در دولت سیزدهم با تلاش شهرداری‌ها و ادارات کل راه شهرسازی استان‌ها ، در بیش از ۶۳ هزار نقطه (پروژه) از کشور پروانه ساخت مسکن ثبت کرده که در بیش از ۶۰ هزار نقطه نیز ساخت و ساز در حال انجام است و امیدواریم به ۱۰۰هزار نقطه افزایش یابد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، با بیان اینکه در دولت سیزدهم با تلاش شهرداری‌ها و ادارات کل راه شهرسازی استان‌ها در بیش از ۶۳ هزار نقطه (پروژه) از کشور ، پروانه ساخت مسکن ثبت کرده و ساخت و ساز در حال انجام است از مراحل تدوین بسته سیاستی نما و منظر شهری در بافت‌های فرسوده ، خبر داد .

محمد آیینی در جلسه قرارگاه نوسازی مسکن که با حضور تمام استان‌ها و شهرداری‌های کشور برگزار شد ، ضمن بیان این که شهرداری‌ها در خط مقدم نوسازی مسکن قرار دارند ، عنوان کرد : نوسازی مسکن یک ضرورت است و هدف ما در واقع پیش‌گیری از وقوع آسیب‌های جدی در مواقع بحران است ضمن این که چهره شهر نیز زیبا می‌شود .

بسته سیاستی نما و منظر شهری در بافت‌های فرسوده تدوین می‌شود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که به زودی یک بسته سیاستی و اصول کلی از طراحی نما و منظر شهری در بافت‌های فرسوده تدوین می‌شود که منجر به ساخت نمای هویت بخش در بافت‌های فرسوده خواهد شد ، اظهار کرد : در دولت سیزدهم با تلاش شهرداری‌ها و ادارات کل راه شهرسازی استان‌ها ، در بیش از ۶۳ هزار نقطه (پروژه) از کشور پروانه ساخت مسکن ثبت کرده که در بیش از ۶۰ هزار نقطه نیز ساخت و ساز در حال انجام است و امیدواریم به ۱۰۰هزار نقطه افزایش یابد .

معاون وزیر راه و شهرسازی از کمیته‌های نما و منظر شهری شهرداری‌ها خواست تا تجارب و پیشنهادات خود در حوزه بافت‌های فرسوده را در اختیار کارشناسان شرکت قرار دهند و با اینکار تدوین دستورالعمل نما و منظر شهری در بافت‌های فرسوده به بهترین شکل انجام گیرد .

آمار نوسازی در بافت‌های فرسوده به ۲۳۰ هزار واحد رسید

آیینی با اشاره به این که اکنون آمار صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده به ۲۳۰ هزار واحد رسیده است ، تصریح کرد : استان‌های اصفهان ، خوزستان و البرز به ترتیب بیشترین آمار را در صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده در دو هفته اخیر داشته‌اند .

آیینی درباره تشکیل حلقه‌های میانی در شهرداری‌های کشور ، گفت : یکی از موضوعاتی که در دولت سیزدهم در زمینه نوسازی مسکن مورد توجه و اولویت قرار گرفت مردمی‌سازی بود که از دل آن حلقه‌های میانی شکل گرفت . مردمی‌سازی به این معناست هر کسی غیر از دولت پای کار بیاید . در واقع هر چه نقش مردم پررنگ‌تر باشد میزان کارآیی هم به همان نسبت افزایش خواهد یافت . حتی معتقدیم جهت توجیه و آگاه ساختن مردم باید سایر آحاد آگاه به شکل داوطلبانه و جهادی وارد میدان شوند .

تشکیل حلقه میانی در ۱۰۲ شهر

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که تاکنون در ۱۰۲ شهر حلقه‌های میانی تشکیل شده‌اند ، تصریح کرد : حلقه‏‌های میانی ، فرد و یا گروه‏های داوطلب از انواع گروه‏‌های جهادی ، دانشگاه‏‌ها و تشکل‏‌های دانشجویی ، نخبگان در زمینه‌‏های گوناگون ، مجموعه‌‏های فعال فرهنگی و فکری و دفاتر تسهیلگری ، ترجیحا از زنان و جوانان هستندکه با اولویت نوسازی مردمی و کمک به مردم وارد میدان شده‌اند . این را هم باید مد نظر داشت هر چه حلقه‌های میانی قوی‌تر باشند روند نوسازی مسکن نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت .

گفتنی است ، گزارش عملکرد استان‌ها در خصوص اجرای بسته تشویقی کالبدی ۱۹بندی بود در این جلسه ارایه شد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : شتاب بخشی به نوسازی بناهای ناپایدار و سقف‌های لرزان در محدوده بافت‌های فرسوده ...

|

در گذشته مشوق‌های شهرسازانه بیشتر مربوط به تراکم و در قالب دو طبقه بود اما با تصویب بسته تشویقی ۱۹ بندی مشوق‌های جدیدی برای نوسازی در بافت‌های فرسوده ارائه شده و توان شهرداری‌ها برای ارائه تسهیلات شهرسازانه افزایش یافته‌ است . انتظار می‌رود با اعطای این مشوق‌ها و نیز ...

|

این عملکرد حاصل سیاست‌گذاری‌های صحیح ، انتخاب راهبردهای به‌جا و واگذاری کار به خود مردم و تقویت میزان مشارکت مردمی است .

|

در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

|

در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

|

نظرات کاربران