در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف افزون بر ۶۲۰ هکتار اراضی ملی و دولتی استان اصفهان از سال ۱۳۹۹ تاکنون

    ارزش اراضی رفع تصرف شده (تصرف فوری) در مجموع بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می باشد که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به رفع تعرضات سال جاری است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : از سال ۱۳۹۹ تاکنون افزون بر ۶۲۰ هکتار اراضی ملی و دولتی استان اصفهان رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد .

    علیرضا قاری قرآن اظهار کرد : با تلاش و هوشیاری عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان ، از سال ۱۳۹۹ تا کنون بیش از ۵۰۰ مورد رفع تصرف فوری در سطح اراضی ملی و دولتی استان اصفهان انجام و این اراضی به بیت‌المال بازگردانده شد .  

    وی با بیان اینکه مساحت این اراضی افزون بر ۶۲۰ هکتار بوده است افزود : ارزش اراضی رفع تصرف شده (تصرف فوری) در مجموع بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می باشد که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به رفع تعرضات سال جاری است . بر این اساس ۱۸۰ هکتار اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در سال ۱۳۹۹ ، در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هر کدام ۱۱۶ هکتار و ۲۰۶ هکتار در سال ۱۴۰۲ تا کنون از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض فوری شد .  

    وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به‌شمار می‌رود ، بیان کرد : به لطف خدا و با پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان ، عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده‌ است .   

    قاری قرآن به مردم استان اصفهان هشدار دارد : قبل از خرید ملک به‌ ویژه در محدوده و حریم شهرها از صحت مدارک اطمینان حاصل کنند و استعلام لازم را از دستگاه‌های مربوط بالاخص راه و شهرسازی به عمل آورند تا مورد سوءاستفاده زمین خواران و کلاهبرداران قرار نگیرند .   

    وی خاطرنشان کرد : مردم عزیز استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند . 




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    نظرات کاربران