در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام ۱۷۰۰ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی

    اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به‌صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از ثبت نام ۱۷۰۰ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن روستایی در استان خبر داد .

    سید محسن حمزه‌لو در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت : تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن روستایی در استان بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر بوده و ساماندهی متقاضیان همزمان با ثبت نام در حال انجام است و نفرات ثبت نامی مسکن روستایی در ۱۵۱ روستا نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کرده‌اند .

    وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام متقاضیان مسکن روستایی در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در این استان امکان‌پذیر است ، اضافه‌کرد : متقاضیان حائز شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه به نشانی saman.mrud.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند . بر اساس سهمیه اعلامی ، تکلیف آذربایجان‌غربی از ساخت مسکن در روستاها احداث ۵۲ هزار واحد مسکونی است و اراضی مستعد واقع در حریم روستاها شناسایی شده‌ است .

    حمزه‌لو با تأکید بر اینکه سیاست و اولویت دولت ، تولید مستمر و انبوه مسکن تبیین شده‌است و این طرح در آذربایجان‌غربی نیز با جدیت دنبال می‌شود ، گفت : اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به‌صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود .

    وی اضافه‌ کرد : در مرحله نخست در سطح استان ۱۵۱ روستا با پنج‌هزار قطعه و در شهرستان ارومیه ۱۵ روستا با ۴۴۳ قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعیین شده و برای متقاضیان واجد شرایط تخصیص انجام می‌گیرد .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم همکاری همه جانبه در اجرای طرح‌های مسکن ، افزود : تولید و عرضه مسکن در اولویت بوده و باید دستگاه‌های اجرایی فعال این بخش با هم تعامل و همکاری مناسبی داشته‌باشند و راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این راستا اهتمام ویژه‌ای دارد .

    حمزه‌لو گفت : تعامل دستگاه‌های اجرایی مربوطه موجب تسهیل امور و اجرای سریع پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان شده و این مسئله نیز مورد تأکید مقام عالی استان است .




    مطالب مرتبط

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    تمام پرونده‌های مطرح شده مربوط به شهر ارومیه بوده که با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد . نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی ، قرار دارد .

    |

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    این واحدهای مسکونی در ۵۲۵ قطع زمین تعیین شده اجرایی خواهد شد و مشکلی از بابت تامین زیرساخت‌های لازم ندارد و تمام امکانات تامین شده است . مدت زمان اجرای این طرح از زمان آغاز عملیات اجرایی ۳۰ ماهه خواهد بود که پس از اتمام تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    اجرای طرح‌های مسکن در روستا و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سطح استان آذربایجان غربی توسط بنیاد مسکن انجام می‌گیرد و برای تمام چهار هزار و ۴۵۶ متقاضی تخصیص زمین انجام شده‌ است .

    |

    نظرات کاربران