در حال بارگذاری ...
  • راه‌اندازی کارگروه مشترک بخش خصوصی و حاکمیت برای توسعه سکونتگاه‌های ساحلی مکران

    شرکت عمران شهرهای جدید بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ، احداث دو شهر جدید ساحلی را در دو نقطه از این ۲۷ نقطه در سواحل جنوب و در استان هرمزگان تحت عنوان شهر جدید خلیج فارس و شهر جدید مکران نو ، آغاز کرده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن از راه اندازی کارگروه مشترک بخش خصوصی و حاکمیت برای توسعه سکونتگاه‌های ساحلی مکران خبر داد .

    روح‌اله اکبری در خصوص اهداف و مذاکراتی که با بخش خصوصی برای ایجاد شهرهای جدید در ۲۷ نقطه ساحلی در اتاق بازرگانی تهران انجام شده است ، توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: یکی از مصوبات شورای‌عالی مسکن و مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، موضوع ایجاد ۲۷ سکونتگاه ساحلی بود که برای احداث این ۲۷ سکونتگاه ساحلی ، مقدمات مکانیابی و پهنه‌یابی ۲۷ نقطه مبتنی بر موضوع سند آمایش سرزمین مصوب سال ۱۳۹۹ و بر پایه سیاست‌های توسعه اقتصاد دریامحور ابلاغ شده توسط رهبر معظم انقلاب ، انجام شد .

    دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه هم اینک مکانیابی و تدقیق ۲۷ پهنه ساحلی در مرحله انجام و بررسی است و طرح‌های جامع و تفصیلی آنها نیز در حال تدوین است ، افزود : شرکت عمران شهرهای جدید بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ، احداث دو شهر جدید ساحلی را در دو نقطه از این ۲۷ نقطه در سواحل جنوب و در استان هرمزگان تحت عنوان شهر جدید خلیج فارس و شهر جدید مکران نو ، آغاز کرده است .

    اکبری با تاکید بر اینکه در ایجاد این شهرهای ساحلی در جنوب کشور موضوع مشارکت سایر استان‌ها در طرح هم‌پیوندی اجرایی خواهد شد ، افزود : در اجرای این سیاست ، موضوع سرمایه‌گذاری سایر استان‌های کشور در چهار استان جنوبی سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، خوزستان و بوشهر، در برنامه قرار گرفته است .

    دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مزیت اصلی سواحلی جنوبی کشور، موضوع دسترسی به آب‌های گرم و آب‌های آزاد است ، توضیح داد : برای اجرایی شدن این کار ، مقرر شد تا بخش خصوصی را فعال و نظام مشاوره را در موضوعات مختلف شهرسازی ، معماری ، اقتصادی و سایر بخش‌ها فعال کنیم و هدف از اینکار این بوده تا بخش خصوصی همراه و شریک راهبردی حاکمیت در اجرای این طرح کلان ملی باشد .

    وی گفت : با فراهم کردن مقدمات انجام این کار ، حضور بخش خصوصی در اجرای سیاست‌ها در برنامه قرار گرفت که در همین رابطه، رایزنی با اتاق‌های بازرگانی و از جمله اتاق بازرگانی تهران انجام شد . اتاق بازرگانی تهران اعلام آمادگی کرده تا در این طرح کلان ملی مشارکت فعال داشته باشد و سایر اتاق های بازرگانی استان‌ها را نیز همراه و همسو کند . جلسه با اتاق بازرگانی تهران با حضور فعالان صنعتی ، بازرگانی ، گردشگری ، کشاورزی و ساختمان و احداث  برای  ایجاد شهرهای جدید ساحلی و منطقه مکران انجام شد و گفتگوی دو طرفه بخش خصوصی و حاکمیت شکل گرفته است .

    به گفته دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی ، نقطه نظرات انتقادی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ایجاد شهرهای جدید در ۲۷ نقطه ساحلی و سایر صنایع اخذ شد و در نهایت تصمیم بر آن شد تا سازوکاری برای تداوم این همکاری ایجاد شود . هم اینک ، دبیرخانه دائمی در شهرهای جدید برای این کار تشکیل شده است . اتاق بازرگانی تهران نیز مسئولیت یافته تا شورای مشترکی را راه اندازی کند و هدف از این کار ، ایجاد گفتگوها با عمق و ابعاد بیشتری از منظر معماری ، شهرسازی ، ساخت و اقتصادی و اجتماعی و سایر زمینه‌هاست .

    در این جلسه ، ناصر رضایی معاون مسکن و شهرسازی شهرهای جدید نیز طرح مطالعاتی انجام شده و آخرین وضعیت اقدامات مطالعاتی و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری و تفاهم با استانداری‌های مبدا و مقصد در قالب هم پیوندی را تشریح کرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران از موافقت مشروط با افزایش تراکم پروژه ...

    |

    نظرات کاربران